Hoe te Saturnus vinden in de nachtelijke hemel

Het vinden van Saturnus in de nachtelijke hemel is een lonende ervaring . De geringde zesde planeet vanaf de zon is herkenbaar met het blote oog en is onderscheidend met een verrekijker of een telescoop . Saturnus voegt Mars , Venus en Jupiter als een planeet zichtbaar vanaf de aarde zonder een telescoop , maar met behulp van een visueel hulpmiddel brengt de planeet handtekening ringen en misschien zelfs sommige van zijn manen . Dit is een korte handleiding hoe Saturnus vinden in de nachtelijke hemel met of zonder telescope.Things je nodig hebt
Nieuw " Amateur Astronomy " publicatie met een actuele nachthemel plattegrond zaklamp met een rode lamp of een rood - getinte kap over het licht
telescoop of een verrekijker (optioneel )
Toon meer instructies

1

Zorg voor een actuele kaart van de nachtelijke hemel . Pull- out versies van sterrenkaarten zijn beschikbaar in publicaties als "Sky & telescoop " en " astronomie " magazine. Omdat de aarde en Saturnus zijn beide bewegen mee op verschillende paden , Saturnus is niet altijd zichtbaar aan de nachtelijke hemel . Kopen van 2

Vind een donkere , heldere locatie die uit de buurt van stadslichten. Je moet in staat zijn om de helderste sterren van de belangrijkste sterrenbeelden zoals de Grote Beer of Leeuw te zien .
3

jezelf Orient met je ster grafiek . Dit is wanneer u kan nodig zijn om je zaklamp gebruiken om de richting van de kaart wordt geconfronteerd , zodat u kunt overeenkomen Noord met Noord op de kaart te controleren. Gebruik een rood - getint zaklamp om de nachtelijke hemel aanpassing verlies geassocieerd met een normale zaklamp verminderen .
4

Zoek de ecliptica in de lucht . Uw sterrenkaart moet de ecliptica hebben bestempeld . De ecliptica is de denkbeeldige lijn die zich uitstrekt over de nachtelijke hemel waar de planeten te vinden . De ecliptica loopt door de dierenriem sterrenbeelden : Ram, Stier , Tweelingen, Kreeft , Leeuw, Maagd , Weegschaal , Schorpioen , Boogschutter , Steenbok , Waterman en Vissen . Saturn zal ergens worden gevestigd op de ecliptica , samen met eventuele andere planeten die zichtbaar zijn tijdens uw gekozen sterren kijken 's nachts .
5

Raadpleeg uw sterrenkaart te achterhalen welke constellatie en in ongeveer wat gedeelte van het Saturnus ligt .
6

Scan die constellatie in de nachthemel voor een vrij heldere , geelachtige ster die niet lijkt te twinkelen. Planeten kijken als sterren met het blote oog , met uitzondering van een onderscheiding : ze flikkeren niet . U zult niet in staat zijn om de ringen van Saturnus te zien met het blote oog , maar de planeet zal verschijnen witachtig geel en vrij helder .

Controle 7 Saturnus met een verrekijker of telescoop te bevestigen wat je hebt gezien met het blote oog . Als je kijkt naar Saturnus door je telescoop , is er geen twijfel zijn handtekening ringen .