Belangrijkste feiten over Saturn

Toen vroeg astronomen ontdekt Saturnus , vonden ze een grote planeet met ringen . Modern onderzoek heeft geleid tot een aantal verrassende feiten over een van van het zonnestelsel grootste planeten. Afstand

De natuurlijke menselijke oog kan Saturnus zien , maar we kunnen niet de ringen te zien . De afstand tot de zon varieert van ongeveer 840,000,000-941.000.000 mijl , terwijl de afstand van de aarde is ongeveer 93 miljoen mijl . Saturnus draait de zon eens in de 29 jaar , 167 dagen , 6,7 uur .
Grootte

Saturnus is de op een na grootste planeet in het zonnestelsel . Volgens NASA , meet bijna 10 keer de grootte van de aarde .
Sfeer

Winds , magnetische velden , verlichting , aurora en gas bands zijn geweest gespot door satellieten in de atmosfeer van Saturnus. De atmosfeer bestaat uit waterstof , helium en methaan . De zwaartekracht op Saturnus is iets hoger dan het is op aarde.
Temperatuur

Op de top van de atmosfeer van Saturnus , de temperatuur is minus 285 graden Celsius Maar NASA meldt de planeet verdrijft ongeveer 2 ½ keer meer warmte dan het ontvangt.
Ringen

Saturnus heeft zeven dunne ringen van kleine ijsdeeltjes en bosjes ijs zo groot als een kleine auto . Elk van deze ringen is samengesteld uit duizenden ringetjes . Deze ringen kantelen loodrecht op de evenaar te blijven .
Moons

totaal 31 manen ontdekt baan om Saturnus . De grootste van deze satellieten , Titan , is groter dan Mercurius en Pluto .