Intersting Feiten over Neptunus

Neptunus is een verre planeet met 13 manen die zo ver van de zon die astronomen op aarde niet detecteren tot 1846 Neptunus grootte dwergen de aarde , maar het leven zoals wij dat kennen zou er niet bestaan ​​. . Giant Wereld

Neptunus is 30 keer verder van de zon dan de aarde is , en het is zo groot dat als het een holle bol 60 planeten ter grootte van de aarde zou passen erin.

Verdoken Core

Hoewel Neptunus is 30.760 mijl in diameter, wordt gedacht dat de planeet kern, die wetenschappers denken bestaat uit een kern van gesmolten gesteente en een buitenste kern van gesmolten ijs , niet groter is dan de massa-equivalent van de Aarde .
Discovery

Neptune's ontdekking was het resultaat van wiskundige berekeningen door astronomen die waar een hemellichaam uitgezet zou zijn om de verschillen in de baan van Uranus leiden dat wetenschappers hadden opgemerkt .
One Orbit

Neptunus om de zon draait op een gemiddelde van 2770000000 mijl van het, waardoor het de achtste planeet in het zonnestelsel . Omdat Neptunus vereist zo lang om een enkele baan van de Zon te voltooien - 165 jaar - het zal 2011 voordat het een volledige baan voltooid sinds zijn ontdekking in 1846
Methaan

de grote hoeveelheden methaangas aanwezig op Neptunus absorberen de rode spectrum van het licht en geven de planeet zijn blauwe tint . De wolken in de atmosfeer meer dan waarschijnlijk methaan kristallen.