Een inleiding tot de sterrenkunde

Je hoeft niet naar een wetenschapper om te genieten van de astronomie zijn. De basics zijn gemakkelijk te leren , en je kunt ze toepassen op uw eigen sterrenwacht . De zon , de maan , de planeten en de sterren zijn allemaal beschikbaar voor observatie in uw eigen achtertuin . Kenmerken

Astronomie is de studie van een instantie buiten de Aarde . Dit geldt ook voor de sterren, planeten , de zon , de maan , kometen , asteroïden en sterrenstelsels . Meest voorkomende instrument van de astronoom is de telescoop , hoewel u andere instrumenten zoals verrekijkers , kaarten en camera's kunt gebruiken . Telescopen variëren van kleine , draagbare instrumenten , tot reusachtige telescopen op bergtoppen , naar ruimtetelescopen rond de aarde draaien .
Geschiedenis

Astronomie is een van de oudste wetenschappen , met waarnemingen gemaakt door de Babyloniërs meer dan 3000 jaar geleden . Hoewel bijna elke cultuur in de wereld had een aantal astronomische studie , de basis voor de moderne astronomie verscheen onder Griekse geleerden tussen 700 voor Christus en 100 na Christus . Astronomie ontwikkeld onder de Arabische geleerden van het Midden-Oosten en later onder de Europese geleerden van de Middeleeuwen en de Renaissance . De uitvinding van de telescoop in de vroege 17e eeuw en de opmerkingen van de latere Wetenschappelijke Revolutie bijgedragen tot de sterrenkunde van vandaag.
Soorten

hedendaagse astronomie heeft verschillende takken van de studie. Sommige astronomen richten op ons zonnestelsel , het observeren van objecten dichtbij genoeg voor gedetailleerde studie . Andere astronomen gebruiken natuurkunde en wiskunde te leren over de structuur van verre sterren en sterrenstelsels . Astronomie gaat zelfs met de leeftijd en de structuur van het heelal . Amateur astronomen bestuderen veel van deze zelfde objecten in de ruimte , maar ze meestal niet gebruiken zoveel wiskunde of natuurkunde in het proces.
Grootte

hedendaagse astronomie wordt gekenmerkt door extreme afstanden en tijden . Ruimte is groot , met de afstanden tussen sterren bijna onbegrijpelijk voor ons. Onze dichtstbijzijnde ster , de zon , is 93 miljoen mijl afstand . Maar dat is niets vergeleken met de afstand tot de volgende dichtstbijzijnde ster , Proxima Centauri . Die ster is ongeveer 4 lichtjaar , of 25.000.000.000.000 mijl , van ons. De leeftijden van de objecten bestudeerd in de sterrenkunde zijn ongelooflijk als goed, met sterren leven en sterven in de loop van miljarden jaren ( de zon is ongeveer 5 miljard jaar oud ) .
Identificatie

om aan de slag in de sterrenkunde , moet je in staat zijn om een aantal sterren , sterrenbeelden en planeten te identificeren. Gebruik hemelkaarten naar sterren en sterrenbeelden te vinden. Zorg ervoor dat uw kaarten zijn nauwkeurig voor uw locatie ( moet u weten wat uw breedtegraad) en voor de tijd van het jaar ( sterren opkomen en op verschillende momenten gedurende het hele jaar ) . Planeten veranderen hun posities aan de hemel voortdurend , dus je moet opzoeken locatie van een planeet elke nacht om het te vinden . Online bronnen bieden up-to - date informatie over de planeten.