Hoe ver zijn de sterren aan de hemel

? Het was onmogelijk voor de oude beschavingen op aarde aan een concept van hoe ver de sterren hebben . De moderne wetenschap weet echter dat de sterren , zelfs de naaste en enkele van de helderste aan de hemel , zijn een enorme afstand van ons zonnestelsel . De krachtige telescopen die vandaag beschikbaar zijn kan detecteren sterren die zo ver het kan de geest Boggle . Light Years

De afstanden in de ruimte zijn zo ontzettend groot dat astronomen hadden om te komen met een meeteenheid die geschikt is voor hen was . Het licht - jaar , gedefinieerd als de hoeveelheid afstand die het licht kan reizen in een perfect vacuüm in een jaar tijd , werd deze meting . Een lichtjaar is het equivalent van 5.880.000.000.000 mijl . Een parsec is 3,26 lichtjaar.
Astronomische Eenheden

De zon is de dichtstbijzijnde ster naar de aarde , op een gemiddelde afstand van 93.000.000 mijl . Op punten , de aarde dichter bij en verder weg van de zon , als zijn baan om de ster is niet een perfecte cirkel . De 93 miljoen mijl veranderd in een meting van de afstand wel een astronomische eenheid , waardoor astronomen een meer handige manier van het vergelijken van afstanden binnen het zonnestelsel . Echter , de lengte van mijlen tussen de Aarde en andere sterren was te veel voor iets zo klein als een astronomische eenheid praktisch.
Buurt Stars

de dichtstbijzijnde ster op andere dan de Aarde van de zon is een ster met de naam Proxima Centauri . Mensen op het noordelijk halfrond kan niet zien deze ster , want het stijgt nooit boven de horizon . Proxima Centauri is in het sterrenbeeld Centaurus en is 4,2 lichtjaar van de Aarde . De helderste ster aan de avondhemel , Sirius , is ongeveer acht lichtjaar afstand van de aarde. Het is zichtbaar in de winter hemel in de Verenigde Staten , liggen dicht bij de horizon .
Schijnbare magnitude

In de oudheid de Griekse astronoom Hipparchus ontwikkelde een nauwkeurige schaal meten hoe heldere sterren aan de hemel . Hoe helderder sterren ontving een aantal waarde van een, terwijl de zwakste sterren kreeg een waarde van zes . Het systeem kreeg veel tweaken door de eeuwen heen , maar het algemene idee blijft hetzelfde . Op een dergelijke schaal , de zon heeft een magnitude van negatieve 26 terwijl Sirius is een negatief 1,46 . Dit is de schijnbare magnitude --- hoe helder een ster zoals wordt gezien vanuit het perspectief van een individu op aarde.
Effecten

De absolute magnitude van een ster verschilt van schijnbare magnitude . De absolute waarde is een getal weerspiegelt wat de helderheid van de ster is op een afstand van tien parsec . Deze waarde toont de effecten van afstand op de helderheid van sterren . Bijvoorbeeld, onze eigen zon heeft een absolute magnitude van slechts 4,8 . Het zou heel zwak om ons te zijn als het tien parsec afstand. De zeer heldere ster Rigel in de constellatie Orion , anderzijds , een schijnbare grootte van 0,12 . Echter, dit is omdat Rigel is een verbazingwekkende 900 lichtjaar afstand . Als het "slechts" tien parsecs weg , haar omvang zou toenemen tot negatieve 8.1 . Het zou veel helderder dan iets anders zou in de nachtelijke hemel , met inbegrip van de planeten zijn.
Expert Insight

astronomen met behulp van de Keck Telescope , gevestigd in Hawaii , ontdekte een groep van sterrenstelsels die naar schatting 11,4 miljard lichtjaren verwijderd zijn . Dit betekent dat het licht dat de ogen bereikt begon zijn reis lang voordat de aarde gevormd , ongeveer 4,5 miljard jaar geleden . Deze ontdekking wijst op de enorme afstanden die sterren zijn vanaf de Aarde .