Soorten Singulariteiten

Wanneer men hoort het woord " singulariteit " in een wetenschappelijke context , de meest voorkomende gedachte dat ontstaat aan de niet - wetenschapper is waarschijnlijk science - fiction -gerelateerde . Veel sc- ifi shows en boeken spreken van zwarte gaten , een type singulariteit . Maar er zijn eigenlijk zes verschillende soorten singulariteiten , waarvan er slechts een verwijst rechtstreeks naar astronomische fenomeen . Hoewel ze allemaal betrekking hebben op een bepaalde manier met elkaar , wetenschappers kijken naar hen als zijnde in verschillende categorieën . Ruimtetijd Singulariteiten

Dit type , ook wel aangeduid als astronomische singulariteiten , inclusief zwarte gaten , witte gaten en grote pony. Zwarte gaten zijn gebieden van de ruimte waar de zwaartekracht zo sterk is dat er geen object kan ontsnappen. Theorie stelt dat zij ontstaan ​​wanneer een ster ineenstort . Witte gaten zijn " deuropeningen " in de ruimte , waardoor energie en materie te voorschijn komen ; zij zijn de tegenpolen van zwarte gaten . Big pony zijn singulariteiten veroorzaakt door een kleine, dichte , hete regio ruimte exploderende en een universum vormen . De achtergrond microgolfstraling dat ons universum vult wordt gedacht overblijven uit de oerknal , en de theorie zelf wordt gebruikt om te verklaren waarom ons heelal uitdijt . Twee van de betere -know namen geassocieerd met astronomische singulariteiten zijn Robert Oppenheimer en Stephen Hawking .
Mathematical Singulariteiten

Deze types van singulariteiten betrekken wiskundige vergelijkingen die resulteren in een oneindige waarden , waarden die niet kunnen worden berekend of waarden die hun gedrag onder bepaalde omstandigheden veranderen . Ze zijn vooral belangrijk op het gebied van complexe analyse omdat het gedrag van de analytische functies kunnen voorspellen , of specifieker , definieert waar het bovengenoemde waarde niet iets betekenen . Dit kan resulteren in een theorie wordt afgewezen omdat een voorwaarde bestaat waarin het resultaat niet kan worden aanvaard .
Developmental Singulariteiten

ruimte /tijd singulariteiten Verwante , dit type stelt dat het universum , net als elke biologisch proces op aarde , is in een constante staat van versnelde evolutie. John Smart, voorzitter van de Versnellingsagenda Studies Foundation in Mountain View , Californië , creëerde de ontwikkelings singulariteit hypothese ( DSH ) als een manier om uit te leggen , onder andere , hoe de menselijke intelligentie en cultuur de toekomst universum zou hervormen .

Computational singulariteiten

ook wel cognitieve , informatieve of simulational singulariteiten , dit type doet zich voor wanneer de manier waarop informatie wordt verwerkt wijzigingen . Een eenvoudige analogie zou de wijze waarop de gedrags referentiekader veranderingen tussen een solitaire insecten en sociale insecten . Be Sociale insecten introduceren het concept van zwermen , en de manier waarop ze informatie verwerken is anders dan die van een eenzame insect. Deze types van singulariteiten zijn belangrijk om te begrijpen hoe de mens zal zich tot elkaar en hun omgeving als zelf - bewuste technologie wordt ontwikkeld .
Fysieke Singulariteiten

Deze soorten singulariteiten veranderingen die kunnen leiden tot nieuwe fysische begrippen en wetten betrokken . Het beste voorbeeld is waarschijnlijk computers, die door middel van technologische vooruitgang , hebben hun grootte teruggebracht van het vullen van een hele kamer om iets dan past in de palm van de hand . Met andere woorden , hun fysische eigenschappen veranderen vanwege ons begrip van de fysische wetten die deze controle is veranderd . Processoren zijn verhuisd van zijn grote vacuümbuizen aan microprocessors die vergroting nodig hebben om de elektronische paden ingebed in hen zien .
Technologische Singulariteiten

Dit type singulariteit is het meest bedoeld door futuristen dat de opkomst van volledige kunstmatige intelligentie voorspellen . Een technologische singulariteit verwijst in het algemeen op elke verandering die het hoogste niveau van de menselijke intelligentie , of een meer is dan bij kunstmatige intelligentie menselijke intelligentie zal vervangen als de primaire methode van berekening. De singulariteit verwijst naar het enige moment waarop deze gebeurtenis .