Wat is een Pulsar Gemaakt van

? Een pulsar is een soort neutronenster die snel roteert . Het licht van een pulsar uitzendt lijkt te knipperen op een consistente frequentie als gevolg van de rotatie . Kenmerken

Een pulsar is zeer klein, met afmetingen van slechts 20 km in diameter. Het is een extreem dichte ster overblijfsel dat een massa 1,4 maal die van de zon heeft .
Vorming

Neutron sterren en pulsars vormen na een supernova . De supernova explodeert de buitenste lagen van de ster . De kern van de ster instort onder intense zwaartekracht , waardoor de protonen en elektronen te combineren om neutronen te vormen.
Waarom het pulseert

De magnetische en rotatie- assen van een pulsar worden uitgelijnd . Deeltje jets zijn geconcentreerd in een bundel bij de magnetische polen . Deze bundel veegt door de ruimte als de ster draait.
Discovery

Jocelyn Bell Burnell ontdekte pulsars in 1967 tijdens het uitvoeren van afstudeeronderzoek . Ze ontdekte ze door op te merken dat er radiofrequenties in de ruimte die zou knipperen aan en uit met een constante frequentie .
Bekend Pulsars

The Crab Nebula heeft een pulsar die tijdens een supernova waargenomen in 1054 AD in 2003 werd gevormd , werd een binaire pulsar systeem ontdekt slechts 200 lichtjaar van de aarde . Meer dan 40 binaire pulsars zijn ontdekt met ingang van 2009 .