Wat is een reflecterende telescoop

? Om blik omhoog en zie de maan en de sterren in de nacht kunnen ontspannen en plezierig zijn. Maar te kijken naar de nachtelijke hemel met nieuwsgierigheid en een verlangen om te leren over het zonnestelsel is een telescoop . Astronomen , leraren en ruimte liefhebbers gebruik maken van de reflecterende telescoop simpelweg omdat de onderdelen die zijn geïnstalleerd en de voordelen die het brengt voor het menselijk oog . Basics

De reflecterende telescoop is een ander type van de vele telescopen ter wereld . Dit type van telescoop vormt het eerste beeld dat je ziet door de telescoop door een holle spiegel . De concave spiegel wordt gebruikt om in te zoomen op licht door te reflecteren het licht naar binnen om een centraal punt .
Functie

Hoewel deze telescoop maakt gebruik van hoge intensiteit licht op het oppervlak van de spiegel , wordt het voornamelijk gebruikt om verre objecten zoals manen , planeten en kometen te bekijken . Hoewel kleinere versies zijn gebouwd om te gebruiken in uw huis, ze zijn normaal groot en gevonden in de astronomie laboratoria , in het algemeen in het midden van de kamer vanwege zijn enorme omvang . Astronomen gebruiken de telescoop op een dagelijkse basis voor hun studie .
Geschiedenis

Sir Isaac Newton de uitvinder van de spiegeltelescoop in de late jaren 1600 . Zijn gedetailleerde idee werd voorgelegd aan de Royal Society in 1670 , maar het proces van de uitvinding niet openbaar worden tot 1700 wanneer zijn verhandeling " Opticks " werd gepubliceerd . Het idee van het gebruik van een spiegel in de telescoop in plaats van een lens gemaakt zijn uitvinding uniek .
Spiegels en Lenzen

Het belangrijkste verschil tussen een breken telescoop en een spiegeltelescoop is dat de brekende men gebruikt lenzen. De voordelen die spiegels lenzen zijn de redenen waarom reflecterende telescopen zijn idealer telescoop te gebruiken . Volgens Telescopemaking.org , " De hoek van reflectie is niet afhankelijk van de golflengte van licht als de hoek van breking heeft omdat de spiegels perfect achromatisch . " Reflecterende telescopen vrij zijn van kleur fouten, die meestal van invloed refractietelescopen . Andere voordelen zijn dat de spiegels niet hoeft te worden gemaakt van dure optische glas . Refractor instrumenten nodig om een homogene , zuiver en vrij van luchtbellen glas te gebruiken. Alleen het oppervlak van de spiegel zaken reflecterende telescopen . Met de spiegel , het uitsluitend moet worden gepolijst en schoon gehouden terwijl een refractie telescoop kan hebben van twee tot vier lenzen die het onderhoud aandacht nodig hebben.
Soorten Spiegels

twee soorten spiegels die worden gebruikt voor reflecterende telescopen zijn de primaire spiegel en vlakke spiegel ( ook wel de diagonaal ) . Newtons ' eerste spiegel is gemaakt van metaal en was twee centimeter in diameter. De meeste moderne telescopen zijn nu gemaakt van glas , kwarts of glas /keramische composieten . De primaire spiegel toont een concave vorm die het in staat stelt om zijn objecten te vergroten . Een astronoom zou meestal plaats een oculair in de voorkant van het beeld dat wordt weergegeven in de primaire spiegel , en zou het oculair te gebruiken te vergroten en focus in op de afbeelding . De diagonale spiegel is zeer vlak en wordt gebruikt om de lichtkegel voorafgaand aan de focus te onderscheppen , en stuurt het licht uit de richting van de zijkant van de buis waar het oculair het beeld kan vergroten .