Wat maakt Jupiter's Surface

Jupiter is de vijfde planeet vanaf de zon ? . Met een diameter van 11 keer die van de aarde , het is ook de grootste planeet in het zonnestelsel . Het is de eerste "gas planeten " van het systeem dat de vaste lichamen aardse kern van de binnenste planeten ontbreekt . De werkelijke samenstelling van Jupiter heeft een onderwerp besproken door geleerden sinds de uitvinding van de telescoop in 1608 geweest . Het debat van vandaag voortduurt. Kenmerken

Jupiter uiterlijk is te wijten aan dikke lagen van wolken die de planeet omringen. Infrarood imaging onthult de kleuren rood , geel en wit die wervelen rond de planeet op ongeveer 300 mijl per uur of meer . De kleur van de wolken wordt gedacht het gevolg is van sporen van fosfor , zwavel en ammoniak . De banden van de oppervlakte wolken reizen in verschillende richtingen , met geel reizen overwegend oost en rood westen. Witte en gele wolken zijn dik en hoog, terwijl roodachtig rassen zijn lager . Blauwe wolken onthullen de innerlijke sfeer . Tornado's razen tussen wisselende bands van wolken.
Zoek goed

Als er een vraag of Jupiter bestaat uit een vaste of gasvormige oppervlak , een eenvoudige uitgebreide blik door een telescoop zal snel bevestigen de gasvormige theorie. Vast oppervlak een constante rotatie gedurende vanwege het feit dat alle onderdelen vast zijn verbonden . Oppervlak van Jupiter geeft differentiële rotatie , wat betekent dat men verschillende gebieden van de planeet draaien met verschillende snelheden, afhankelijk van de breedtegraad kunnen waarnemen .
Laag voor laag

onder de bovenste cloud-systemen op het oppervlak van Jupiter liggen een aantal lagen . De eerste laag onder de helium en waterstof buitenste atmosfeer is samengesteld uit vloeibare waterstof . Onder deze , waar de druk toeneemt honderdvoudig , waterstof veranderingen , geleidend en het produceren van een sterk magnetisch veld . Astronomen zijn nog steeds debatteren over de samenstelling van de kern van de planeet . Sommigen zeggen Jupiter heeft een ijzige kern doet denken aan een komeet , terwijl anderen beweren dat centrum Jupiter is stevige rock.
Storms

De afwisselende banden van wolken die de planeet omcirkelen staan ​​bekend als riemen en zones . De lichter gekleurde zones zijn mogelijk hoge druk systemen , terwijl de hoge temperatuur , donkerder riemen lage druk gebieden kunnen wijzen . Dit leidt tot een zeer actieve weersysteem planetwide . De planeet is bezaaid door stormen van alle groottes. De grootste storm is , uiteraard, de Grote Rode Vlek , die is roiling voor minstens 300 jaar . Maar kleinere stormen vormen voortdurend over de planeet , soms absorberen in grotere systemen en soms besteden hun energie snel en zonder een merkbaar effect .
Theorieën /
Speculatie

Terwijl wetenschappers claimen om een stevige greep van de samenstelling van Jupiter interieur, onderzoekers blijven nieuwe theorieën die deze vooroordelen uitdagen naar voren te brengen . Een idee is dat Jupiter heeft een kleine rotsachtige kern ; aan de binnenzijde van deze kern , de katalysatoren voor kernsplijting plaatsvinden . Uitgekristalliseerd nikkel silicide omringt nucleaire vervalproducten , en dan uranium en plutonium . De deeltjes in deze kern zijn warmte , en daarmee geladen deeltjes dat het magnetisch veld van de planeet zal worden.
Een Verdwaalde Sun?

Terwijl Jupiter kan een vaste kern , deze kern vertegenwoordigt slechts 5 procent van de totale massa van de planeet . Anders hebben astronomen ontdekt dat Jupiter is dichter in de samenstelling van de zon dan de andere planeten . NASA's Galileo orbiter ontdekt dat de verhouding van helium tot waterstof dicht bij die van de zon , wat aangeeft dat de twee zou kunnen zijn gevormd van hetzelfde materiaal .