Korte beschrijving van Ons zonnestelsel

Het zonnestelsel is groot . Alles wat er in het afbreuk doet aan de Aarde , met inbegrip van de energie en de zonnewind van de zon en kometen die uit de buurt van hun eigen banen dwalen . Alles wat de aarde leefbaar voor de mens maakt heeft te maken met de afstand tot de Zon en de relatieve omvang van beide . Aarde is de derde planeet vanaf de zon , maar is slechts een korte afstand tot de rand van het zonnestelsel . Kenmerken

Alles in het zonnestelsel draait rond en wordt beïnvloed door de zon , waaronder vier binnenste planeten , een asteroïdengordel , vier buitenste planeten , kometen , asteroïden en dwergplaneten .

Geschiedenis

het zonnestelsel gevormd 4,6 miljard jaar geleden uit een wolk , die gecondenseerd in een schijf, en materialen conglomerated aan de zon , planeten en andere zonne- lichamen te vormen.

Grootte

van
de zon zich uitstrekt tot de binnenste planeten , asteroïdengordel , buitenste planeten , Kuipergordel en Oortwolk van kometen , het zonnestelsel is ongeveer 100.000 AU in diameter ( 1 AU is ongeveer 93 miljoen mijl ) .
Grappig feitje

Pluto , ontdekt in 1930 , werd geherkwalificeerd als een dwergplaneet in 2006 na een grotere asteroïde , Eris , werd gevonden . Wetenschappers ook ontdekt dat Pluto en Charon elkaar draaien met kleine objecten in een baan beide .
Misvattingen

Gedurende een groot deel van de geschiedenis , mensen dachten dat het zonnestelsel en heelal geroteerd rond de aarde . Nicolaus Copernicus mathematisch bewezen het tegenovergestelde in 1500.