Informatie over het Zonnestelsel

Het zonnestelsel bestaat uit de zon en alle objecten die hij zijn baan om als gevolg van de gravitationele invloed. Dit omvat de planeten en hun satellieten , kleinere " dwerg " planeten , planetoïden , meteoren en kometen samen met talloze andere ruimteafval . Het zonnestelsel is voortdurend met nieuwe objecten toegevoegd aan het als wetenschappers ontdekken nieuwe manen rond planeten , asteroïden en kometen . 99 procent van de massa van het zonnestelsel is voornamelijk samengesteld uit de ster dat al deze objecten cirkel - de Zon. De Zon

De Zon is een typische ster bestaat uit hete gassen die betrokken zijn bij constante kernfusie reacties. Het is 870.000 mijl in diameter en naar schatting 4,5 miljard jaar oud te zijn . De temperatuur in de kern van de zon wordt gedacht in de buurt van 22,5 miljoen graden Fahrenheit te zijn , terwijl de oppervlakte van deze ster is veel koeler op 7000 graden Fahrenheit .
Planeten
p Er zijn acht planeten in het zonnestelsel . In opdracht van de zon , ze zijn Mercurius , Venus , Aarde, Mars , Jupiter , Saturnus , Uranus en Neptunus . Veruit de grootste van deze is Jupiter , met een diameter aan de evenaar van 88.736 mijl . Mercurius, Venus , Aarde en Mars zijn de zogenaamde binnenste planeten en ook wel bekend als aardse planeten , terwijl Jupiter , Saturnus , Uranus en Neptunus zijn buitenste planeten of gas reuzen genoemd . De binnenste planeten hebben een rotsachtige kern en zijn aanzienlijk kleiner dan de buitenste , die meestal bestaan ​​uit gassen , hebben meerdere satellieten genaamd manen en zijn ringen van fijne ijskristallen en rock. Mercurius duurt slechts 88 aardse dagen om een baan van de Zon te voltooien , omdat het de dichtstbijzijnde planeet op slechts 28 miljoen mijl van de ster . Neptunus , de verste planeet , duurt 165 aardse jaren in een baan rond de Zon , zijnde een gemiddelde afstand van 2,8 miljard mijl van het.
Dwergplaneten

in 2006 heeft de Internationale Astronomische Unie kwam met een aanduiding voor die hemellichamen die kleiner zijn dan planeten , maar groter dan asteroïden en kometen . Deze dwergplaneten zijn Pluto , Ceres , Makemake , Eris en Haumea . Pluto , die zelfs voorbij de baan van Neptunus , werd beschouwd als een planeet sinds zijn ontdekking in 1930 tot het werd geclassificeerd als een dwergplaneet . Ceres ligt in het gebied tussen Mars en Jupiter bekend als de asteroïdengordel terwijl Pluto , Makemake , Eris en Haumea baan om de Zon in de verre buitenste rand van het zonnestelsel bekend als de Kuipergordel . Astronomen hebben honderden objecten gevonden in dit gebied bestaat uit rots en ijs , met veel meer gedacht nog ongezien door menselijke ogen .
Asteroids

De asteroïden zijn rotsachtige lichamen die wetenschappers theoretiseren zijn opgebouwd uit materiaal van toen het zonnestelsel eerst gevormd . Er zijn meer dan 100.000 afzonderlijke asteroïden in het uitgestrekte gebied tussen Mars en Jupiter ; dit maakt sommige wetenschappers het gevoel dat ze de overblijfselen van een planeet die uit elkaar brak. De grootste van de asteroïden zijn voornamen, met een aantal van de grotere , zoals Pallas , Juno en Vesta zijn honderden mijlen in diameter.
Kometen en meteoren

Kometen zijn samengesteld uit ijs en stof . Zij baan om de Zon in paden die verschillen van die van de planeten en komt dicht bij het ​​en vervolgens swingende rond de ster te verdwijnen in de grote leegte van de ruimte . Wanneer een komeet dicht genoeg bij de zon , de warmte doet verdampen en een gloeiende staart van gas en stof vormt een "staart" die miljoenen mijlen strekt zich uit van de komeet . Kometen , zoals Halley terugkomen op regelmatige tijdstippen als ze een baan om de zon. Een meteoor is een stuk steen , metaal of stof dat de atmosfeer van de Aarde komt op geweldige snelheden en opbrandt . Meteoren zijn meestal klein , maar grotere kan soms overleven de reis door de atmosfeer en bereikt de oppervlakte van de Aarde , waar ze creëren kraters en enorme explosies als ze verdampen .