Wat zijn de Magelhaanse Wolken

De Wolken van Magellan zijn eigenlijk twee sterrenstelsels die alleen kan worden gezien in het zuidelijk halfrond op een zeer donkere nacht . Van de aarde met het blote oog , ze zien eruit als bewolkt blobs in de lucht . Magellan wordt gegeven krediet voor hun ontdekking tijdens zijn historische reis rond de wereld . Dit ondanks het feit dat de sterrenstelsels eeuwen eerder werden beschreven door veel astronomen over de hele wereld . Identificatie

Tussen 1519 en 1522 , een expeditie onder leiding van de Portugese ontdekkingsreiziger Ferdinand Magellaan werd de eerste om de wereld rond . Toen deze in het zuidelijk halfrond , de matrozen merkte twee bewolkte vlekken in de nachtelijke hemel . Magellan stierf tijdens de reis en historici geloven dat het onwaarschijnlijk was dat hij degene was die het eerst gespot en nam de waarneming was . Echter, aangezien het was zijn expeditie , werd de astronomische functies bekend als de Magelhaanse Wolken .
Geschiedenis

De Wolken van Magellan waren bekend bij oude astronomen honderden jaren voor Magellan zeilde . In het jaar 964 , Al Sufi of Persia beschreven hun locatie aan de hemel en noemde ze de " Witte Os van de Zuidelijke Arabieren ", omdat ze alleen kunnen worden gezien in het zuidelijk halfrond . Ze werden ook wel de " Nubecula Major en Minor " van Johann Bayer van Duitsland . Britse astronoom John Flansteed gewoon noemde hen " grote wolk en Kleine Wolk . "
Time Frame

Magellan was geen astronoom . Hij en zijn matrozen had geen idee wat ze zagen . De Wolken van Magellan zijn eigenlijk relatief kleine sterrenstelsels aan de rand van onze eigen . In feite zijn ze de twee dichtstbijzijnde melkwegstelsels naar de Aarde. De grotere melkweg is ongeveer 170.000 lichtjaar afstand terwijl de kleinere melkweg is ongeveer 190.000 lichtjaar afstand . Dit is vrij dicht in astronomische termen .
Functie

Moderne astronomen verwijzen naar de Magelhaanse Wolken als de Grote Magelhaense Wolk en de Kleine Magelhaense Wolk . Elk van hen bestaat uit ongeveer 10 miljard sterren, die vrij klein is in astronomische termen . Het LMC is ongeveer 1/3 van de grootte van de Melkweg , terwijl de SMC is ongeveer 1/5 van zijn grootte . De Wolken van Magellan zijn asymmetrisch en daarom kijken veel anders dan de spiraalvorm van de Melkweg . Astronomen geloven dat ze zijn gekoppeld aan de Melkweg door koude waterstofgas . De Wolken van Magellan worden ook verondersteld om te bewegen in de richting van de Melkweg en zal uiteindelijk worden aangezogen en verbruikt door het.
Eigenschappen

De Wolken van Magellan zijn populair met amateur-astronomen . Ze zijn relatief gemakkelijk te vinden en te zien op een heldere , donkere nacht op het zuidelijk halfrond . De Grote Magelhaense Wolk is te vinden in de Mensa en Dorado sterrenbeelden . De Kleine Magelhaense Wolk is te zien in het sterrenbeeld Tucana .