Wat is de positie van de Aarde in het zonnestelsel

De zonnestelsel dat de Aarde is een onderdeel van is samengesteld uit acht of negen planeten , afhankelijk van je standpunt . Samen met asteroïden en kometen en dwergplaneten aan de andere buitenste randen van deze hemellichamen al een baan om de ster die we de zon noemen . Aarde is de derde planeet vanaf de zon , precies de juiste afstand van het naar een planeet vol met leven hebben . Laten we eens kijken hoe de Aarde stapelt zich op in het zonnestelsel tegen de andere planeten . Geschiedenis

Eeuwenlang werd gedacht dat de aarde het middelpunt van het zonnestelsel en dat de Zon en de planeten daaromheen draaide . Als astronomen begonnen om erachter te komen dat de aarde gecirkeld de zon het idee van een zonnestelsel vorm kreeg . Echter , zonder de hulp van optische instrumenten als de telescoop er slechts zes leden van het zonnestelsel zichtbaar voor het blote oog . Uranus werd ontdekt in 1781 , Neptunus in 1846 , en de dwergplaneet Pluto in 1930 . Dit betekende dat de Aarde was de derde van de negen planeten in plaats van de derde van zes .
Soorten

Aarde is geclassificeerd als een innerlijke planeet , samen met Mercurius , Venus en Mars . Ze hebben allemaal een rotsachtige kern met weinig of geen manen . Deze planeten zijn ook ingedeeld door astronomen als aardse planeten . De planeten Jupiter , Saturnus , Uranus en Neptunus worden genoemd Jupiter planeten of gasreuzen , is samengesteld uit een mengsel van bevroren gassen en ijs met een vermoeden van kleinere dichte kern . Deze werelden hebben veel manen met meer ontdekt elk decennium . Pluto is inmiddels geclassificeerd als een dwergplaneet , cirkelen de rand van het zonnestelsel met andere objecten vergelijkbaar in omvang en aard .
Grootte

Als een wil Pluto tellen als een planeet nog dan de Aarde is de vijfde grootste planeet in het zonnestelsel van de negen qua diameter bij de evenaar . Jupiter is verreweg de grootste , gevolgd door Saturnus , Uranus , Neptunus en Aarde . Mars en Venus zijn bijna net zo groot als de aarde is , terwijl Mercurius en Pluto zijn gemakkelijk de kleinste van de planeten . Echter , de rekeningen van de zon voor meer dan 99 % van de materie in het hele zonnestelsel , waardoor alle planeten klein in vergelijking.
Effecten

de afstand van de Zon heeft een groot effect op elke planeet . Mercurius en Venus zijn veel dichterbij dan positie van de aarde zijn ongelooflijk warm werelden . Mars is het meest op de Aarde , maar de afstand is van de zon maakt het onmogelijk om het leven. De buitenste planeten zijn bitter koud werelden die , zelfs als ze niet atmosferen van giftige gassen hebben veel te koud om het leven zou zijn . Gemiddelde afstand van 93 miljoen mijl van de aarde van de zon maakt het de enige planeet in het zonnestelsel staat is tot duurzame een bloeiende populatie van levende organismen .
Geografie

Aarde bergen en diepe oceaan loopgraven maar andere planeten dwerg de hoogste en laagste fysieke kenmerken van de Aarde. Mars heeft bergen veel groter dan de Mount Everest , het hoogste punt van de aarde en heeft ook diepe kloven mijl na mijl diep. Top windsnelheid aarde is geklokt op 231 mijl per uur , maar de gemiddelde windsnelheid op Neptunus is 700 mijl per uur , met wat wind tot 1200 mijl per uur . De heetste opgenomen temperaturen op aarde zijn in de 130 graden bereik ; Het oppervlak van Mercurius kan oplopen tot 800 graden .