Wat is de naam van de dichtstbijzijnde ster naar de aarde

? Proxima Centauri C is een kleine , onopvallende ster zich 4,2 lichtjaar afstand in het sterrenbeeld Centaurus . Voor zijn kleine formaat , het heeft een zeer belangrijke rol in het verhaal van de Aarde als de dichtstbijzijnde ster tot ons zonnestelsel . Grootte

Proxima Centauri is een typische rode dwerg . Het is klein , meer dan tienduizend keer minder vaag dan de zon , en slechts ongeveer een tiende van de massa . Op het Hertzsprung - Russell diagram het past langs de hoofdreeks , tussen de spectrale klasse van K en M. Dit komt overeen met een oppervlaktetemperatuur van minder dan 3.500 Kelvin . Proxima Centauri is alleen toegankelijk vanuit zuidelijke breedtegraden , en alleen bij gebruik van een telescoop.
Overwegingen

Proxima Centauri is eigenlijk een deel van een drievoudig stersysteem . Alpha Centauri A en B zijn grote , heldere sterren die zich 4,6 lichtjaar van de Aarde . Ze draaien rond elkaar om 80 jaar of zo , op een afstand van 2,2 miljard mijl . Dat is ongeveer de afstand van de zon naar Neptunus. Alpha Centauri C , ook bekend als Proxima Centauri , is nogal een afstand van het primaire binaire systeem , zo'n 14 lichtjaar dichter bij de Aarde . Veel astronomen geloven dat deze koele , rode ster volgt een wijde baan rond de twee slimmere , terwijl anderen denken dat het een min hyperbolische pad en wordt gewoon door het systeem. Als Proxima Centauri is een baan om het binaire stelsel , zal het miljoenen jaren duren om een baan te voltooien .
Eigenschappen

Proxima Centauri is een rode dwerg , die is de minst lichtgevende klasse van ster en ook het type met de langste levensduur . Proxima Centauri is ook een flare ster . Vanwege magnetische activiteit , kan het meer dan het dubbele van het vele licht dat in slechts een paar uur en net zo snel terug te keren naar het oorspronkelijke niveau van helderheid . Hoewel flare sterren fluctueren zonder winstgevend op korte termijn patroon , het feit dat ze variëren maakt ze een UV Ceti veranderlijke ster , en variabele naam Proxima Centauri 's ster is V645 Centauri . Fakkels van een rode dwerg zijn analoog aan zonnevlammen afkomstig van de zon.
Theorieën /
Speculatie

Terwijl Proxima Centauri is de dichtstbijzijnde ster na de Aarde op dit moment, dingen zal waarschijnlijk veranderen in de verre toekomst . Het cirkelt de Alpha -Beta Centauri stersysteem 930 miljard mijl afstand, en als zodanig , heeft een enorme baan . Als het draait om de binaire systeem , zal Proxima Centauri haar verste afstand van de aarde en het binaire systeem , die ook wordt aangeduid als Rigel Kentaurus bereiken , zal de titel te nemen als de dichtstbijzijnde ster naar de aarde.
geschiedenis

Proxima Centauri heeft zijn naam niet tot in de vroege 20e eeuw, toen Robert Inness , de directeur van een Zuid-Afrikaanse observatorium merkte dat het deelden dezelfde juiste beweging als die van Alpha Centauri , die was ontdekt tussen 1832 en 1833 . Inness uitgeroepen tot de ster . In 1917 , twee jaar na de oorspronkelijke ontdekking , de Nederlandse astronoom Joan Voute was in staat om de afstand van Proxima Centauri te bevestigen door het meten van de trigonometrische parallax . Het duurde daarna nog 30 jaar voor astronomen om te bepalen dat Proxima Centauri was een flare ster .
Potentieel

astronomen ontdekken de uitgestrektheid van het universum , beginnen ze zich af te vragen als er andere planeten die er staat is tot duurzame leven . De Centauri systeem is uitgegroeid tot een groot doel voor wetenschappers vanwege de nabijheid van de sterren op de aarde . Hoewel veel onderzoekers geloven dat Proxima Centauri een systeem van planeten niet kon volhouden omdat het een flare ster , anderen vinden dat de ster een ideale plek voor een aarde - achtige planeet zou zijn . Zelfs als de rode dwerg is in staat herbergen een aardse planeet , het binaire systeem Alpha Centauri A en B is een haalbare kandidaat voor onderzoek . In feite , van de vijf criteria die een ster moet voldoen om zich te kwalificeren als een veelbelovende plek voor aardse leven , Centauri A, die is van dezelfde spectrale klasse als de zon , voldoet aan alle vijf . Centauri B passeert alle tests maar een; als een K - klasse ster , kan het niet genoeg energie beschikbaar om het leven.