Over het gereedschap van de moderne astronomie

Het debat vindt plaats over een Mars foto . Het onderwerp van discussie is het "gezicht " dat verschijnt op foto's van Mars ' Cydonia regio. De sceptici beweren dat het gewoon zonlicht en schaduw trucs ; de gelovigen beweren dat als je de juiste gegevens terug in het gezicht vertoont met meer details. Een bemande expeditie naar die regio zal dit argument af te wikkelen , een mogelijk gemaakt dankzij de moderne astronomie gereedschappen. Geschiedenis

Galileo was de eerste astronoom om een telescoop te gebruiken voor de astronomie . Hij verbeterde op de telescoop , draaide het naar de hemel , en draaide de astronomie op zijn kop . Hij ontdekte de manen van Jupiter en bijgehouden hun banen . Hij zag vlakten , kraters en bergen op de maan ; hij merkte dat Venus had fasen . In de 19e eeuw werden spectroscopen gebruikt om sterrenlicht bestuderen. De 20e eeuw zag de invoering van apparatuur die is ontworpen om radiogolven op te meten.
Belang

Astronoom nieuwsgierigheid uiteindelijk duwde de mens in de ruimte. Bijvoorbeeld , astronomen in de late 19e eeuw gespeculeerd over wat het oppervlak van Mars eruit zag. Onbemande Mars expedities vergewist dat nieuwsgierigheid ; het grote publiek heeft gezien panoramische foto's van het oppervlak van Mars . Wetenschappers hebben computermodellen van wat oppervlakte Venus ' eruit ziet. Ze hebben gebruikt satellieten , en computer -analyse, om voldoende gegevens te verzamelen om oceanen vermoeden op twee van de manen van Jupiter . Dankzij deze tools , mensen begrijpen dingen vandaag dat hun voorouders alleen maar kon afvragen over .
Soorten

telescopen geven informatie over de maan en de planeten die de blote ogen missen . Radar uitgeruste satellieten wetenschappers helpen "zien" het oppervlak van een planeet , ondanks de wolken. Spectrometers astronomen helpen bepalen temperaturen op andere sterren, terwijl radiotelescopen luisteren naar de planeten . Infrarood apparatuur hielp mensen ontdekken Boogschutter Galaxy , een dwergsterrenstelsel baan om de Melkweg . Satellieten kunnen astronomie gegevens te verkrijgen , en voer het aan supercomputers , die gegevens te organiseren voor menselijke analyse. Speciale zonnefilters helpen mensen te kijken als Venus of Mercurius transit de zon schijf ; ze helpen ook mensen kijken zonsverduisteringen . Wiskunde en natuurkunde hulp astronomen ontdekken planeten rond de sterren .
Misvattingen

Veel mensen geloven dat astronomen ontdekt alles wat bestaat in het Zonnestelsel . Maar ze studeren een klein gebied aan de hemel ; als ze willen om meer details te krijgen , bestuderen zij een kleiner gebied van de hemel en "zoom " inch Verschillende mensen met dezelfde observatoria wijzen zijn telescoop naar verschillende delen van de hemel . Dit is een reden Pluto werd ontdekt lang nadat de technologie die nodig is om te ontdekken dat beschikbaar kwam . Het is mogelijk dat een meteoor niet ontdekt zou worden , totdat het duidelijk wordt , en eist telescoop aandacht .
Voordelen

Satellieten en verkenning van de ruimte zijn een uitbreiding van instrumenten van de astronoom . Technologieën die ging in de ruimte -exploratie zijn toepassingen op aarde gevonden . Een vrouw krijgt haar mammogram gedaan kan NASA imaging technologieën bedanken voor een grondige interne borst foto . NASA zonnecel -technologie draagt ​​bij aan de bescherming van deze zelfde vrouw tegen straling terwijl er door haar onderzoek . Andere voorbeelden zijn draagbare tandheelkundige apparatuur , moderne apparatuur die wordt gebruikt voor het meten van de lichaamstemperatuur , apparatuur voor precisie hersenoperaties , en kleding die make-up voor mensen is niet in staat te zweten .