Wat is de kleur van Pluto

? Pluto is een dwergplaneet die verder van de zon dan de andere acht planeten , en omdat er geen ruimtevaartuig vanaf de aarde er nog niet heeft bezocht , hebben we geen relatief dicht foto's van de planeet op dit moment . Toch hebben sterrenkundigen voldoende informatie over Pluto om de kleur te identificeren ontdekt . Identificatie

Pluto wordt bepaald door astronomen tot lichtbruin zijn, op basis afbeelding met een lage resolutie creëerden ze door het bijhouden van helderheid verandert van Pluto over meerdere jaren , toen het gedeeltelijk werd verduisterd van ons standpunt door zijn maan Charon . Ze speculeren dat de kleur is te wijten aan bevroren methaan afzettingen op het oppervlak , die worden beïnvloed door zwakke zonlicht .
Eigenschappen

Pluto is gemaakt van steen en ijs . Wetenschappers speculeren dat het bevroren oppervlak bestaat uit 98 procent stikstof , met kleine hoeveelheden methaan en sporen van koolmonoxide .

Pluto is meestal verder van de zon dan een van de planeten , maar vanwege de zeer elliptische baan , af en toe komt dichter bij de zon dan Neptunus. Het duurt 248 jaar voor Pluto baan om de zon , en het is dichter bij de zon dan Neptunus 20 jaar per keer . Pluto's rotatie periode is iets meer dan zes dagen .
Effecten

Trouwens Charon , ontdekt in 1978 , Pluto heeft twee veel kleinere manen genoemd Nix en Chara . Deze manen werden ontdekt van beelden genomen door de Hubble Space Telescope in 2005 . Wetenschappers waren in staat om te bepalen van de Hubble beelden die alle drie manen zijn een neutrale grijze kleur , vergelijkbaar met maan van de Aarde . Dit suggereert dat deze drie manen zijn gemaakt door dezelfde gebeurtenis .

Charon is zo groot in vergelijking met Pluto dat sommige wetenschappers zien hen als een binair systeem in plaats van als een planeet en satelliet.

Grootte

Toen Pluto werd ontdekt in 1930 , werd het geclassificeerd als een planeet , maar nu wordt beschouwd als het grootste lid van de Kuipergordel , die is samengesteld uit grote asteroïden in dezelfde regio . Pluto werd in een nieuwe categorie genaamd " dwergplaneten " in 2006 bedacht door de Internationale Astronomische Unie gezet . Twee andere objecten in het zonnestelsel die in deze categorie worden Eris en Ceres genoemd. Eris is eigenlijk groter dan Pluto .

De kleinste planeet naast Pluto is Mercurius , en de massa van Pluto is 25 keer kleiner dan Mercurius . Pluto is zelfs kleiner dan de maan van de Aarde .
Expert Insight

Pluto's degradatie van planeet tot dwergplaneet geschopt tot controverse onder professionele astronomen , hobbyisten en het grote publiek , een aantal van wie trouw blijven Pluto definiëren als een planeet . Alan Stern , een wetenschapper bij Southwest Research Institute , werd geciteerd zoals zeggend , "De beslissing stinkt . " Stern is leider van de New Horizons ruimtesonde missie naar Pluto , een NASA- project die was verzonden vanaf de Aarde in januari 2006 . De herindeling had na jaren van debat komen .

New Horizons is gepland om zijn bestemming te bereiken in 2015 , en als het eenmaal doet , moeten we eindelijk goede foto's van Pluto - . planeet of niet