Welke soorten dieren worden gevonden in Freshwater Ecosystems

? Zoetwater ecosystemen zijn waterrijke gebieden met minder dan 1 procent zout en het ondersteunen van een breed scala van laag - zout- aangepaste leven. Volgens het Environmental Protection Agency , ongeveer 40 procent van alle bekende vissoorten op aarde komen van zoetwater ecosystemen. Zoetwater ecosystemen meren en vijvers , rivieren en beken , en wetlands , zoals moerassen en venen . Risico

Dieren in Amerikaanse zoetwater ecosystemen hebben veel meer kans om te sterven dan elders gevonden worden. De NatureServe non-profit natuurbeschermingsorganisatie stelt dat van de meer dan 4000 dieren die afhankelijk zijn van zoetwaterhabitats , 35,3 procent is in gevaar. De vice-president van de programma's voor NatureServe , Bruce Stein , zei dat " Bijna elke groep dieren die afhankelijk is van zoetwaterhabitat is in de problemen --- vissen , schildpadden , kikkers , mosselen , rivierkreeft . " Volgens de EPA , de belangrijkste bedreigingen voor zoetwater biodiversiteit betrekking op landbouw en stedelijke afvoer , de introductie van invasieve soorten en de oprichting van dammen en water omleidingen .
Wetlands

moerassen , moerassen en venen zijn voorbeelden van wetlands --- van plassen van die waterplanten en dieren te ondersteunen . Volgens de Universiteit van Californië 's Museum van Paleontologie, wetlands bevatten de grootste diversiteit van alle ecosystemen van de planeet soorten . Enchanted learning zegt dat de grootste zoetwater moeras in de Verenigde Staten is de Florida Everglades . Moerassen zoals deze bevatten bevers , gemeenschappelijke zilverreiger alligators , roeipootkreeftjes , kranen, kreeften , garnalen , schildpadden , rivier otters , wasberen , padden en salamanders .
Rivieren en beken

Rivieren en beken zijn bewegende watermassa's die stroom slechts in een richting . Ze beginnen bij bronnen, meren of uit gesmolten sneeuw en reizen naar grotere water kanalen of de zee . De soorten dieren gevonden in rivieren en beken afhangen van waar de watermassa wordt waargenomen . In de buurt van de bron , het water is koeler , duidelijker en zuurstofrijk , het ondersteunen van vissen zoals heterotrofen en forel . Buurt van de beek of de mond rivier , het water is nog zwartere en lager in zuurstof , die de perfecte habitat voor karper en meerval .
Vijvers en meren

Deze diverse ecosystemen kunnen variëren in grootte van een paar vierkante meter tot duizenden vierkante kilometers . Terwijl vijvers seizoensgebonden kan zijn, kan meren overleven voor eeuwen en worden vol gehouden door beken , bronnen en regenval . De Universiteit van Californië 's Museum van Paleontologie beweert dat vijvers en meren een beperkt aantal soorten kunnen voorkomen als gevolg van hun relatief gesloten karakter . In een meer, wordt het meeste leven vinden in de warmere gebieden in de buurt van het oppervlak en op de wal . Typische dieren omvatten schaaldieren , zoals rivierkreeft en Scuds ; vis , zoals bas , witvis en sculpin ; amfibieën, zoals kikkers ; en reptielen , zoals slangen en schildpadden .