Theorieën over de zwaartekracht

Hoewel zwaartekracht kan worden aangetoond op vele verschillende schalen , van alledaagse voorwerpen tot planeten en sterrenstelsels , geen verklaring voor de oorzaak van de zwaartekracht is gevonden . Wetenschappers gebruiken vaak theorieën proberen te verklaren waarom wetten werken in de manieren waarop ze dat doen , en de theorie van de zwaartekracht poging om de aantrekkingskracht tussen objecten uit te leggen . Newtoniaanse zwaartekracht
Een portret van Isaac Newton

Isaac Newton 's wet van de universele gravitatie , die werd gepubliceerd in 1687 , beschrijft de aantrekkingskracht tussen alle objecten . Newton's wet van de zwaartekracht heeft wetenschappers nodig om nauwkeurige voorspellingen , zoals de ontdekking van Neptunus in 1864 , maar het doet geen poging om uit te leggen hoe de zwaartekracht werkt. Newton theorie een kracht vergelijkbaar met magnetisme , met planeten in een baan rond de zon , maar hij afgezien van de vorming van een specifieke hypotheses .
Einstein's Algemene Relativiteitstheorie
Manuscript van algemene theorie van Einstein relativiteitstheorie

In 1916 , Albert Einstein publiceerde zijn algemene relativiteitstheorie , het herdefiniëren van het begrip van ruimte, tijd en zwaartekracht wetenschap . De algemene relativiteitstheorie beschrijft het universum als een vier - dimensionale structuur genaamd " ruimtetijd . " Massieve objecten vervormen het weefsel van ruimtetijd , en de zwaartekracht is de manifestatie van deze verstoringen . Vanwege de enorme omvang van de voorwerpen en verschijnselen beschreven door de algemene relativiteitstheorie , is een van de minst getest van Einstein's theorieën . Toch is het centraal in het begrip van de zwaartekracht binnen de moderne natuurkunde .
String Theory
Snaartheorie voegt correcties aan Einsteins algemene relativiteitstheorie .

Snaartheorie wijzigt begrip Einstein's van de ruimtetijd door het poneren van een oppervlak genaamd de "string worldsheet , " een twee - dimensionale ruimte gedefinieerd door de beweging van oscillerende eendimensionale snaren. Volgens de snaartheorie , theoretische deeltjes genaamd " gravitonen " dragen de zwaartekracht . Terwijl snaartheorie voorspelt een gebogen ruimtetijd overeenstemming met vergelijking algemene relativiteitstheorie met betrekking tot de verdeling van materie en energie , als de afstand kleiner wordt , Einstein 's theorie van de zwaartekracht niet meer juist is .
Scalaire - Tensor - Vector Gravity
StvG bevat quantum effecten met Einstein 's theorie van de zwaartekracht.

De theorie van scalar - tensor - vector zwaartekracht ( StvG ) probeert sterrenstelsels en clusters van sterrenstelsels , evenals boekhouding voor andere mysterieuze astronomische waarnemingen te verklaren . Met de toevoeging van de quantum effecten - waarbij graviton deeltjes - Einstein 's theorie van de zwaartekracht , StVG stelt dat zwaartekracht sterker is in de centra van sterrenstelsels . Af te stappen van sterrenstelsels , waar sterren zijn schaars, het gedrag van de zwaartekracht is in overeenstemming met de wetten van Newton , volgens StvG de voorstanders .