Onderzoek Onderwerpen in Aquatische Biologie

Biologie is een studie die inhoudt dat het onderzoek naar biologische organismen in een zoutwater -omgeving . Aquatische biologie , anderzijds , kan naar een van twee dingen . Meestal is er sprake van de discipline die biologische organismen gevonden in zoet water verkent . Scholen die in het water levende biologie bieden als grote vaak verbreden hun cursussen om biologische organismen in zowel zout als zoet water bevatten . Binnen deze discipline zijn er een verscheidenheid van mogelijke onderzoeksonderwerpen . Aquatic Prairie Systems

Aquatic systemen in prairies bieden unieke ecosystemen waarin om onderzoek te doen . Een algemeen overzicht van de aquatische systemen gevonden in prairies - beken , vijvers , meren , bijvoorbeeld - kan worden uitgevoerd om een algemeen overzicht van de levensvormen in het gebied wonen en de manier waarop ze omgaan met andere aspecten van de prairie ecosysteem krijgen . Een andere optie is om zich te concentreren op het verplaatsen of stilstaand water aquatische systemen . Vervoer nog specifieker kan een onderzoek worden uitgevoerd op een bepaald type biologisch organisme . Voorbeelden hiervan zijn in het water levende slakken , vissen ( rivierdonderpad , karper ) of planten gevonden in prairie vijvers .
Soortendiversiteit

soortenrijkdom in aquatische systemen is afhankelijk van meerdere variabelen . Uitvoeren van een diepgaande studie van de diversiteit van biologische organismen en eventueel kiezen voor een specifieke focus : micro-organismen , vissen , waterplanten , bijvoorbeeld. Denk aan de manier waarop de stabiliteit ecosysteem , milieu heterogeniteit en de roofzuchtige of competitieve interacties tussen soorten invloed op de diversiteit in een bepaald ecosysteem . Ecosystemen die bestudeerd kunnen worden opgenomen getijdenenergie zwembaden in een specifiek deel van de wereld , een enkele zoetwater waterlichaam of een bijzondere koraalrif , bijvoorbeeld.
Meteorologie en Aquatische Biologie

in een studie gepubliceerd in " Biotropica " in 2008 , het effect van orkanen op waterplanten rond het eiland Hainan werd onderzocht . Tyfoons zijn een belangrijke meteorologische functie in de Stille Zuidzee , en een breder onderzoek kan worden gedaan landmeetkundige de effecten van deze weersomstandigheden hebben op aquatische ecosystemen in het algemeen. Een onderzoek kan ook worden uitgevoerd op hun effecten op vissen en micro-organismen in plaats van waterplanten. Studies in andere delen van de wereld kan zich richten op meteorologische gebeurtenissen zoals orkanen of water cyclonen en hun effecten op aquatische ecosystemen . Bijvoorbeeld : orkaan effecten op de koraalriffen in de Caribische Zee
klimaatverandering

Als de effecten van de klimaatverandering steeds meer beton , onderzoek naar het effect van deze veranderingen wil. hebben op het milieu steeds belangrijker worden. Een idee voor een onderzoek is om te kijken naar de manier waarop de gevolgen van de klimaatverandering - warmere watertemperaturen , veranderde afvoermetingen patronen , toegenomen verzilting - zoetwater ecosystemen veranderen. Kijken naar de manieren waarop het ecosysteem verandert als geheel en ook hoe de individuele biologische organismen zijn aangetast . Op basis van de bevindingen postuleren hoe een veranderde zoetwater -ecosysteem de grotere biome of ecosysteem waarvan zij deel uitmaakt .

Zal beïnvloeden