Wat zijn de pro's van het vinden van Fossielen

? Fossielen bieden een schat aan kennis aan wetenschappers . In feite , fossielen zijn de belangrijkste bron van informatie voor de studie van de menselijke evolutie . Ze schetsen een beeld van een tijd die we anders niet zouden hebben geweten over . Kortom , fossielen leveren gegevens bevroren in de tijd . Deze informatie kan worden gebruikt om erachter te komen waar de continenten werden zich op een bepaald moment in de geschiedenis , of wanneer een bergketen gevormd. Leeftijd en milieu Gegevens

Fossielen worden gebruikt tot op heden sedimentair gesteente sequenties . Hun loutere aanwezigheid zorgt ervoor dat wetenschappers deze sequenties op heden op het gebied van geologische leeftijd . Wetenschappers kunnen ook dateren van het koolstofgehalte van de fossielen met koolstofdatering technologie om een ​​meer accurate leeftijd vast te bereiken . Fossielen kan ook worden gebruikt om te vertellen wat het historische milieuomstandigheden waren in een bepaald gebied . Dit wordt gedaan met behulp van de evolutietheorie te voorspellen wat oude organismen leefden op basis van wat hun verre nakomelingen verbruiken in de huidige tijd .
Aardbeweging Gegevens

De ontdekking van mariene schelp fossielen in de hooglanden rond Port Phillip Bay in Victoria , Australië toegestaan ​​wetenschappers aan de creatie van deze hooglanden dateren door eerst de datering van de fossielen . Wetenschappers wisten dat deze organismen leefden alleen in onderwater mariene habitats . Op basis van de datum van de fossielen , kon wetenschappers veilig voorspellen dat op het moment waarop deze organismen omgekomen , de omgeving was onderwater .
Ancient Geografische Gegevens

Soms wetenschappers vinden groepen van gelijksoortige fossielen in gesteenten van dezelfde leeftijd op verschillende continenten . Wetenschappers moeten dan bepalen hoe deze organismen zulke grote afstanden konden worden verplaatst . Het was niet tot de theorie van de platentektoniek werd ontdekt in de jaren 1960 dat wetenschappers eindelijk begrepen dat het niet de organismen die verplaatst maar de continenten . Nu wetenschappers gebruiken deze verstrooide fossiele groepen om een beter idee van hoe de continenten verplaatst doorheen de geschiedenis te krijgen.
Gegevens omtrent Evolution

Van de enig wetenschappelijk bewijs ontdekt , fossielen bieden de meeste steun voor de evolutietheorie . Zonder fossielen , zou uitgestorven organismen zijn verdwenen zonder een spoor achter. Fossielen bieden ook informatie over de belangrijkste gebeurtenissen in de geschiedenis van de aarde, zoals de oorsprong van het leven , het massaal uitsterven , de eerste gewervelde dieren , de herkomst van de vlucht en de menselijke evolutie .