De effecten van methaan gassen op Loof & amp ; Potplanten

Methaan is een stof die van nature vormt . Jarenlang dachten wetenschappers slechts rottend plantaardig en dierlijk materiaal geproduceerde methaangas , maar in 2007 een ontdekking bleek dat levende planten produceren ook methaan . Effecten

Methaan gas niet een schadelijk effect op planten , met inbegrip van kamerplanten hebben , omdat ze produceren het gas . Net zoals kooldioxide , methaan is een natuurlijk bijproduct van een chemische fabriek . Het wordt geproduceerd in grotere hoeveelheden waar sprake is van veel water en weinig lucht , zoals in moerassen , maar de planten er lijden geen nadelige gevolgen van methaangas .
Problemen

Methaan vasthouden van warmte , wat leidt tot het broeikaseffect en de opwarming van de aarde , volgens de wetenschappers Nick Hopwood en Jordanië Cohen van de Universiteit van Michigan . Methaan eigenlijk vangt 20 keer meer warmte dan koolstofdioxide , een andere veel voorkomende broeikasgas .
Overwegingen

Het beperken van de hoeveelheid methaan in de lucht is een uiterst moeilijke taak. Bijvoorbeeld , de rijstteelt is een belangrijk aspect van de wereldeconomie , maar overstroomde rijstvelden gevuld met bacteriën produceren grote hoeveelheden methaan . Sommige zoogdieren en insecten dragen bacteriën die methaan ; rottend afval brengt het ook . Voorstellen om methaan te gebruiken als alternatieve brandstof stel vastleggen van het gas in plaats van de productie te beperken .