Waarom is Classification Essentieel voor Biologie

? Biologie is de studie van het leven . Omdat het leven op aarde vertoont een duizelingwekkend aanbod van diversiteit , veel onderwerpen in de biologie zijn complex en vaak overlappen met de nauw verwante wetenschap van de scheikunde . Biologen gebruiken classificatie te helpen organiseren en te begrijpen wat ze zien in de natuur. Soorten

De indeling in de biologie vindt plaats op verschillende niveaus . De indeling van de levende organismen in soorten, families , orders, etc. , heet taxonomie . Biologen ook celonderdelen classificeren op basis van hun kenmerken en functies , en moleculen zoals eiwitten en vetten op basis van hun structuur en eigenschappen .
Eigenschappen

Miljoenen bekende soorten bestaan ​​op aarde ; anderen zijn nog steeds te wachten om te worden gevonden . Cellen in levende organismen bevat diverse structuren en moleculen die een groot aantal functies . Om concepten te communiceren , biologen hebben een woordenschat die onderscheid kan maken tussen verschillende soorten organismen of structuren , zodat de indeling is van vitaal belang om de communicatie in de biologie.
Functie

classificatie helpt biologen zin van complexe systemen . Door het groeperen van soorten op basis van hun kenmerken en componenten op basis van hun eigenschappen , kunnen biologen beginnen om een ​​aantal van de principes of de relaties die deze kenmerken of eigenschappen ten grondslag liggen , en dus beter te begrijpen verlichten . Nieuw ontdekte soorten , bijvoorbeeld , worden toegewezen aan taxonomische groepen of categorieën op een manier die hun waarschijnlijke evolutionaire geschiedenis weerspiegelt .