Vreemde lichten in de natuurkunde

Tabloid kranten lopen vaak verhalen over mensen die beweren een " vreemd licht " te hebben waargenomen in de lucht . Soms is de getuige zweert het was een buitenaards ruimteschip ; andere keren ze gewoon laten staan ​​als een onverklaarbaar mysterie. Maar vaak is het antwoord te vinden in de natuurkunde . Marfa Lights

In West-Texas , Verenigde Staten , heeft de stad van Marfa een naam voor zichzelf gemaakt als een hot spot voor het bekijken van vreemde lichten in de lucht . Het is in feite zo populair geworden dat er een uitkijkplatform net buiten de stad waar bezoekers de lichten kan waarnemen . Echter, een 20 - nacht studie in 2008 suggereerde dat er een volkomen redelijke verklaring . Met behulp van geavanceerde apparatuur bekend als gevoelige spectroscopische instrumentatie, een team van de Texas State University in staat waren om elke waarneming van de vreemde lichten toeschrijven naar verre straatlantaarns , auto koplampen en branden . Een studie van 2004 door een groep studenten natuurkunde aan de Universiteit van Texas kwam tot dezelfde conclusie.
Min Min Lights

Eastern Australia automobilisten hebben gemeld wordt achtervolgd door een helder licht - ook wel de Min Min Lights - in Boulia Shire , maar ook natuurkunde heeft een waarschijnlijke verklaring . In een paper over de Min Min Lights , dr. Jack Pettigrew van de Universiteit van Queensland verklaarde dat de lichten zijn in feite het resultaat van verre lichtbronnen wordt verstoord door temperatuurveranderingen in de lucht om ze dichterbij dan ze in werkelijkheid zijn .

Brown Mountain Lights

in North Carolina in de Verenigde Staten , rapporten suggereren dat vreemde lichten zijn zo ver terug als het jaar 1200 is waargenomen . A 1913 studie geconcludeerd dat de lichten waren de resultaten van late-night locomotieven , maar wetenschappers van het Smithsonian Institution niet overtuigd en bleef de lichten onderzoek . Belangstelling is afgenomen in de afgelopen jaren , maar er is gesuggereerd dat de lichten dezelfde verklaring als de Min Min Lights kon hebben.
Hessdalen Lights

Hoewel de meeste gevallen van vreemde lichten in de lucht hebben een verklaring , in Hessdalen , Noorwegen , een team van wetenschappers blijft zoeken naar een. Astrofysicus en radioastronomer dr. Massimo Teodorani heeft gesuggereerd dat zij het ​​resultaat van " ionosfeer activiteit, zonne-activiteit , kosmische straling , magnetische monopolen , mini - zwarte gaten , Rydberg materie , verwarmde nanodeeltjes , piëzo-elektriciteit , [ en ] quantum fluctuatie van het vacuüm zou kunnen zijn staat . " Hij gaat verder met uit te leggen dat , behalve voor piëzo-elektriciteit , een soort elektriciteit dat zich opstapelt in sommige vaste stoffen , ze zijn niet in staat om het bewijs van een van deze theorieën te vinden. Een andere mogelijke verklaring werd gesteld door Marsha Adams van het Internationaal Earthlight Alliance, die suggereerde dat de lichten het resultaat van de commerciële luchtverkeer zou kunnen zijn.