Wat is de functie van een primaire Stain

? Kleuring is een techniek die gebruikt wordt voor de identificatie van bacteriën. Het werkt omdat bepaalde bacteriën behouden kleuring stoffen en kleuren veranderen . Deze techniek werd ontdekt in 1882 en gepubliceerd in 1884 door Hans Christian Gram , een Deense bacterioloog . Meer dan 100 jaar later , is het nog steeds standaard procedure . Een primaire vlek de vlek gebruikt om de bacteriën te identificeren . Voor Gram's vlek , is het kristal violet . Gram positieve

Wanneer de primaire kleuring identificeert de bacteriën , het resultaat grampositieve , die soms wordt genoemd " Gram - negatieve niet . " Het woord " gram " is nu een verzamelnaam voor bacteriën kleuring van alle soorten . Kristalviolet --- of methyleenblauw , die soms wordt gebruikt --- zetten bacteriën paars - bruin wanneer bekeken door een microscoop . Als het resultaat gram-negatieve , is de bacterie niet behouden van de kleur van de primaire vlek en wordt rood .
Celwand

De primaire vlek werkt omdat de bacteriën celwand behoudt de kristal violette kleurstof . Zodra dat gebeurt, wetenschappers voegen jodium , die " fixes " de kleurstof . Dat betekent dat de celwand behoudt de kleur langer , waardoor voor verdere observatie .
Andere methoden

kleuring anders dan Gram methoden gebruiken verschillende primaire vlekken identificeren andere delen van de bacteriën . Die onderdelen zijn onder flagella , capsules, korrels en sporen . De primaire vlek in elk van deze werkwijzen functioneert als een identificatie middel. Het proces wordt gebruikt door elke methode is vergelijkbaar met de ene uitgevonden door Hans Christian Gram .
Identificatie

Wetenschappers en microbiologen die de Gram kleuring vandaag profiteren van eerder werk gebruiken . Bepaalde bacteriën testen gram- positieve en anderen testen gram- negatieve . Met deze kennis kunnen bacteriën gemakkelijk worden geïdentificeerd met de primaire vlek . Bijvoorbeeld, als u wilt testen voor Streptococcus , weet je het test gram- positieve en verschijnt in een keten . Wanneer de testresultaten weergegeven , wordt duidelijk of de genomen monster Streptococcus . De primaire vlek functies om de diagnose te produceren.