De moderne technologieën gebruikt op het gebied van biologie

Moderne biologie integreert multi- en interdisciplinaire aanpak gericht op het bestuderen en het behoud van levende soorten . Omdat biologisch onderzoek alle soorten van levende wezens , van de grootste dieren op de moleculaire eencellige organismen , verschillende technologieën worden gebruikt om ervoor te zorgen dat de verzamelde informatie juist , nuttig en makkelijk te begrijpen is . Moleculaire Biologie

Dit veld onderzoekt en past methoden om diverse problemen die in het algemeen van invloed op de menselijke conditie te lossen. Het vindt toepassing op onderzoek naar planten en dieren fenotypes , en in de manipulatie van dergelijke om gewenste eigenschappen te produceren in het nageslacht, te ontwikkelen farmaceutische preventie en genezing van de ziekte , om nieuwe eiwitten ontdekkingen te doen , en te planten virologie verkennen . Enkele van de nieuwste technologieën toegepast in dit proces zijn onder zeer krachtige elektronen microscopen en DNA splitsen en recombinatie .
Stem Cell Technology

Stamcelonderzoek combineert genetica , celbiologie en diverse disciplines in de richting van de ontwikkeling van mogelijke behandelingen voor diverse ziekten . Stamcellen kunnen differentiëren en zichzelf te vernieuwen , terwijl stabiel genoeg voor in vitro behandeling blijven . Initiële ventures hebben hematopoietische cellen geïsoleerd voor celvervanging doeleinden. Tissue stamcellen zijn moeilijk te reproduceren door hun matrixstructuur , maar verder onderzoek is gaande om de levensvatbaarheid geweest in ideale gastheer omgevingen kweken . Stamcel technologie wordt momenteel toegepast in het onderzoek van embryonale stamcellen groei voor organen , stamcellen uit perifeer bloed voor beenmergtransplantaties , neuron vervanging voor neuro - verslechterend aandoeningen zoals Huntington en Parkinson aandoeningen , en gen transfers voor genetische en verworven aandoeningen ziekte .

Evolutionary Biology

moderne biologie is gevestigd op evolutionaire voorschriften . Evolutionaire biologie bestudeert genetische pool veranderingen die zich voordoen in de tijd , en stelt dat evolutie niet ontwikkelingsstoornissen progressie , maar is een product van bepaalde bevolkingsgroepen aan te passen aan veranderingen in het milieu . Het onderzoeken ook hoe evolutie werkt via veranderingen in de genetische structuur van organismen . Het pakt overwegingen zoals soortvorming en uitsterven op de basis dat de biologie studie is niet compleet zonder evolutionaire studie. Veel voorkomende toepassingen zijn de ontwikkeling van vaccins en kunstmatige gewas selectie .
Straling Biologie

Recente ontwikkelingen in de effecten van ioniserende straling op levende wezens , van het moleculaire tot de interstitiële en daarbuiten , bracht over onderzoek op dit gebied . Diverse interdisciplinaire clinici bundelen informatie over moderne straling biologie en de relevante biomedische toepassingen . Mechanismen produceren in vitro effecten van straling worden bestudeerd voor afgestemde behandeling straling uitvoerbaar te maken. Sommige van de bestedingen het selectief richten radiofarmaceutica , radiologische synchrotron beeldvorming, relativistisch deeltje bronnen en thermische straling dynamiek .