Kenmerken van Expressed Sequence Tags

De wetenschap van de genetica begon in de jaren 1850 met Gregor Mendel experimenten met erfelijke eigenschappen in erwten planten . Een eeuw later , Francis Crick en James Watson onthulde de structuur van DNA . Sindsdien hebben wetenschappers het menselijk genoom , evenals die van andere organismen toegewezen . Expressed sequence tags zijn onderdeel van het snijvlak van DNA-onderzoek . DNA

Deoxyribonucleic acid ( DNA ) is het erfelijk materiaal in de meeste organismen , inclusief de mens . DNA is een code bestaande uit vier chemische basen : thymine , guanine , cytosine en adenine . Meer dan 99 procent van deze basen zijn in alle menselijke wezens . Deze basen vormen gebonden paren : adenine gepaard met thymine en cytosine met guanine . De volgorde van deze basen bepaalt de samenstelling van het organisme zelf . De chemische base wordt gecombineerd met een suiker en een fosfaatgroep aan een nucleotide te vormen . De nucleotiden vormen een spiraalvorm bekend als een dubbele helix . Dit onderdeel van het DNA repliceert zichzelf . Wanneer cellen delen , is het essentieel dat de nieuwe cel bevat een identieke kopie van DNA de oude cel . Elke streng van het DNA dient als voorbeeld voor de volgorde van de chemische basen in een duplicaat cel .
Uitdrukking

Het doel van de meeste DNA studie is het vaststellen hoe en waarom genen worden ingeschakeld , ook wel genexpressie . Begrijpen hoe genen tot expressie in normale omstandigheden kan helpen verder ons begrip van hoe genen gedragen onder andere voorwaarden , zoals de ziekte . Hoe de genen tot expressie afhankelijk twee primaire factoren : het type cel en de functie van de cel op het moment . Bijvoorbeeld , zou hetzelfde DNA -sequentie anders uitgedrukt in een levercel dan in een huidcel . Genen worden ook anders uitgedrukt door cellen die zich delen of het uitvoeren van andere complexe taken .
Gene Identificatie

Om dit inzicht te verkrijgen , wetenschappers moet bepalen welke eiwitten zijn gecodeerd door de genen . Slechts 1,5 procent van alle DNA daadwerkelijk codeert voor eiwitten, die de genen die coderen voor kenmerken bij de mens . Daarom wordt genidentificatie uiterst gecompliceerd onder natuurlijke omstandigheden .
EST

Uitgedrukt sequence tags ( ) zijn korte stukjes DNA bestaat uit twee tot 500 nucleotiden , die de wetenschappers gebruiken tot expressie gebrachte genen in een bepaalde cel te identificeren op een gegeven tijdstip . Om deze EST's maken , wetenschappers Onafhankelijke messenger RNA van een bepaald type cel . Vervolgens gebruiken een proces dat reverse transcriptase met het mRNA complementaire DNA met een DNA -sequentie waarin het gen zal worden uitgedrukt herformuleren maken . EST's vertegenwoordigen dus het deel van een DNA -sequentie die resulteert in een tot expressie gebracht gen . Deze sequenties kunnen worden gebruikt om ziektegerelateerde gensequenties identificeren . Het National Center for Biotechnology Information heeft een database van expressed sequence tags te gecreëerd om de organisatie en toegang bieden tot die EST's die zijn ontdekt uit een verscheidenheid aan organismen .