An Introduction to Geometry

Geometrie is een bijzonder nuttige tak van de wiskunde , want het heeft veel en brede praktische toepassingen , in tegenstelling tot sommige andere takken van de wiskunde , dat kan bijna puur abstract en worden voornamelijk gebruikt in de wetenschappelijke en technologische specialiteit velden . Geometrie heeft praktische toepassingen al sinds het eerste gebruik en meer dan 2000 jaar geleden . In de 20e eeuw , op het gebied van geometrie nam grote sprongen vooruit , en is nu van toepassing op vele soorten van theorieën en abstracte wiskundige speculaties . Wat het is

Geometry is een tak van wiskunde die zich bezighoudt met de fysieke ruimte en , meer specifiek , de kenmerken van de fysieke ruimte zoals grootte , oppervlakte, inhoud en vorm , en hun relatie tot elkaar . U kunt de geometrie studeren in twee dimensies - de vlakke meetkunde - of drie dimensies - solide geometrie . Er zijn veel verschillende soorten van de geometrie , zoals de analytische meetkunde , algebraïsche meetkunde , differentiële meetkunde en projectieve meetkunde . Deze verschillende gebieden van de geometrie kan echter worden een hoop gegooid in twee belangrijke gebieden : Euclidische meetkunde en niet- Euclidische meetkunde , die verwijzen naar de derde eeuw voor Christus Egyptische meetkundige Euclides .
Geschiedenis

De precieze oorsprong van de meetkunde lijken om terug verder dan de geschreven geschiedenis gaan , of in ieder geval de geometrie aanwezig is in een aantal van de vroegste geschiedenissen van Egypte en Babylon , zodat kan worden aangenomen dat de geometrie moet zijn ontstaan ​​in een tijd en plaats voor de opgenomen geschiedenissen . Later , de Grieken bijgedragen aan de studie van de geometrie , net als vele islamitische geleerden , maar het was pas in latere eeuwen en denkers als Rene Descartes , dat het begrip van de geometrie werd meer verfijnd. Geometrie als een gebied van studie blijft evolueren .
Toepassingen

Het is zeer waarschijnlijk dat de geometrie begon niet als een tak van de wiskunde , maar als een set praktische formules voor het oplossen van veelvoorkomende problemen . Dit kan niet met zekerheid bekend , maar het bewijs uit de Egyptische en Babylonische beschavingen punten aan geometrie wordt gebruikt voor doeleinden zoals oppervlakte en volume metingen voor belastingen en andere overheidsinstanties betreft , evenals grootschalige architecturale werken . Zelfs vandaag de dag , vele schoolkinderen leren geometrie niet als abstracte wiskunde , maar als een set regels voor het oplossen van praktische problemen , zoals het vinden van het gebied van een bepaalde vorm of ruimte voor de bouw parameters bepalen of bepalen waarde van onroerend goed of verzekeringskosten .

moderne vooruitgang

Modern wiskundigen hebben veel nieuwe en interessante toepassingen van de meetkunde gevonden . De natuurkunde , vooral gebruik maakt van geometrische ideeën op een aantal manieren . Een van de belangrijkste principes van snaartheorie bijvoorbeeld het bestaan ​​van veel meer dimensies dan de drie ruimtelijke dimensies en de vierde dimensie tijd . Vergeet niet dat de geometrie is de studie van de ruimte , en dat als er veel meer ruimtelijke dimensies dan de standaard drie , geometrie is waarschijnlijk wel iets over te zeggen hebben .