Gebeden van Lof voor Kinderen

Gebeden zijn een belangrijk onderdeel voor de christelijke opvoeding van elk kind en tegen de tijd dat hij zijn eerste communie bereikt , moet een kind weten een aantal elementaire gebeden . Gebeden gericht op kinderen hebben de neiging te kort in lengte en gebruiken rijmende gemakkelijk onthouden. Ze worden vaak al eerder gezegd en na de maaltijd en voor het slapen gaan 's nachts . Sommige van deze komen rechtstreeks uit de Bijbel , meestal uit het boek der Psalmen . Anderen zijn meer eigentijds. Het maakt niet uit waar ze vandaan kwamen , maar ze kunnen de kinderen helpen in hun vroege leven van aanbidding. Teken van het Kruis

The Sign of the Cross , hoewel niet een gebed op zich , is een gebaar dat moet worden gemaakt voor en na het gebed . Het wordt gedaan door het nemen van je rechterhand en eerste aanraken van je voorhoofd . Dan raak je buik gebied , je linker schouder , en tenslotte je rechterschouder . Dit gaat gepaard met de woorden: "In de naam van de Vader , de Zoon en de Heilige Geest . Amen."
The Lord's Prayer

" The Lord's Prayer , "ook gekend als " Onze Vader "is een populaire gebed en een van de eerste gebeden een kind moet leren . Het verschijnt in de Bijbel in het Evangelie van Lucas en het Evangelie van Matteüs , hoewel elk heeft iets andere bewoordingen . Het gebed begint met de regel " Onze Vader die in de hemelen zijt , uw naam worde geheiligd . "
De Apostel 's Creed
p Dit is een zeer vroege gebed die voor het eerst opgedoken rond het jaar 390 . het is in wezen een beroep van een christelijk geloof en weerspiegelt een deel van de canonieke inzichten uit de Bijbel . Het begint met " Ik geloof in God , de almachtige Vader , Schepper van hemel en aarde . " Het credo gaat ook in Jezus , zijn geboorte door de Maagd Maria , en zijn kruisiging en opstanding .
Weesgegroet

De " Wees gegroet Maria " is een traditioneel gebed van de Rooms-Katholieke Kerk . Het wordt vaak gereciteerd terwijl rozenkrans . Het gebed vraagt ​​de tussenkomst van de Maagd Maria , de moeder van Jezus Christus . Het gebed in de Bijbel voorkomt in het evangelie van Lucas . Het werd oorspronkelijk alleen gebruikt als een vorm van begroeting en werd later een devotionele gebed rond het jaar 1050 . Het begint met " Wees gegroet Maria, vol van genade , de Heer is met u . "
Glorie aan de Vader

een kort gebed vaak zei vorige , "Glorie aan de Vader " is in wezen een juichen voor God , Jezus en de Heilige Geest . Dit gebed eindigt met de regels : "Zoals het was in het begin en nu en altijd zal zijn."