Belangrijk om te onthouden Fossielen

Fossielen fascineren mensen van kinderen tot volwassenen , maar ze meer dan fascineren doen . Honderden jaren van fossiele studie hebben geleid tot een beter begrip van de aard van het klimaat op aarde , de structuur en de manier waarop planten en dieren evolueren . Een paar fossielen opvallen tussen de talloze dat wetenschappers hebben ontdekt , waardoor ze belangrijke fossielen te onthouden . Megalosaurus

oorspronkelijk geïdentificeerd als een bot van een menselijke reus op zijn ontdekking in 1676 , de gedeeltelijke femur van Megalosaurus geleid tot de onderscheiding als de eerste wetenschappelijk beschreven dinosaurus fossiel . De correcte identificatie vond plaats meer dan honderd jaar later, in 1824, toen William Buckland keerde de originele Oxford University identificatie. Tot dat moment , de mensen uitgelegd dinosaurusbotten als "draak" beenderen of geïdentificeerd gedeeltelijke fossielen als behorend tot de huidige of gelijkende soorten . Na Megalosaurus ' wetenschappelijke beschrijving , de wetenschappelijke gemeenschap ging op vele andere fossielen te beschrijven , wat leidt tot een schat aan kennis over uitgestorven planten , dieren en ecosystemen .
Iguanodon

Hoewel de Megalosaurus heeft de titel van de eerste wetenschappelijk beschreven dinosaurus fossiel , de versteende resten van Iguanodon veroorzaakte een opschudding in de wetenschappelijke gemeenschap vier jaar eerder . Dit dier , met zijn karakteristieke " duim " klauwen ontstoken een debat onder de wetenschappelijke gemeenschap van Groot-Brittannië , de weg voor de beschrijving van dinosaurussen zoals Megalosaurus bestrating . Zelfs William Buckland , die later ging de Megalosaurus beschrijven , schreef Iguanodon fossiele af als behorend tot een vis of een neushoorn. Hoewel niet overtuigend beschreven pas veel later , de Iguanodon fossiele zetten de toon voor het debat over dinosaurussen die zou volgen .
Lucy

Voor het eerst ontdekt door Donald Johanson en Tom Gray in 1974 , de versteende overblijfselen van Australopithicus afarensis " Lucy " presenteerde de wetenschappelijke gemeenschap met een 40 procent compleet voorbeeld van een van de eerste mensachtigen . Genoemd naar de Beatles " Lucy in the Sky met diamanten, " Lucy gaf wetenschappers inzicht in een aantal van de mens ' vroegste voorouders : dat ze leefden deel van de tijd in de bomen , stonden ongeveer 4 meter lang en woog ongeveer 70 kilo. Terwijl wetenschappers verschillende andere vroege mensachtigen van soortgelijke betekenis hebben opgegraven sinds Lucy's ontdekking, deze fossiele resten behoren tot de belangrijkste in de studie van de vroege mens .
Apex Hoornkiezel Microfossielen

enkele van de vroegste levensvormen op de planeet leek hedendaagse bacteriën , met streng - achtige structuren en zeer eenvoudige mobiele design. Wetenschappers oorspronkelijk beschreven de Apex Hoornkiezel microfossielen als de oudste gefossiliseerde vorm van leven op de planeet . Andere wetenschappers hebben deze beschrijving betwist en beweren dat de Apex Hoornkiezel microfossielen vertegenwoordigen geologische formaties in plaats van levende organismen . Het debat gaat vandaag over de juiste omschrijving van deze ongewone , potentiële organismen .
De Piltdown Man

De geschiedenis van de fossiele studie heeft een verscheidenheid van hoaxes gezien. Een van de meer recente hoaxes , de zogenaamde Piltdown Man hoax , ontstond in 1912 toen vermeende vroege hominide blijft verscheen in een grindgroeve in Piltdown , Engeland . Oorspronkelijk de naam van de " Dawn Man , " uitgebreide tests van de fossiele jaar na de ontdekking ervan onthulde haar jonge leeftijd . Tests bleek de botten waren behandeld met chemicaliën om te verharden om een fossiele uitziet. Terwijl een groot deel van het bewijs ondersteunt dat de oorspronkelijke ontdekker , amateur archeoloog Charles Dawson , plantte de botten heeft niemand definitief geïdentificeerd dader van de hoax is .