Soorten Zeester

zeester of zeesterren zijn stekelhuidigen en geen vis , ondanks hun naam , omdat zij niet hebben wervels en ribben . Zeesterren lijken op sterren met armen die uitlopen van een centraal orgaan . Er zijn twee sub - soorten zeesterren : asteroideas en ophiuroideas . De meer dan 1.800 zeester soorten komen in een breed scala van kleuren en sommige soorten zijn heel mooi. Ze kunnen variëren in grootte van minder dan 1/4 inch tot 4 meter breed en kan wegen zoveel als £ 13 . Asteroideas

True zeesterren zijn in de Asteroidea groep . Deze zeester geen duidelijk onderscheid tussen hun centrale lichaam en armen hebben . Met andere woorden , het is moeilijk te zeggen waar het lichaam eindigt en armen beginnen . Ze bewegen met buis voeten in plaats van de beweging van hun armen . De meeste zeesterren zijn roofdieren , en veel voer op weekdieren en zeepokken . Veel zeesterren kunnen een deel van hun magen blijken door hun mond om voedsel te verteren buiten hun lichaam .
Ophiuroideas

Er zijn meer dan 1.600 soorten ophiuroids dat onder mand sterren en broze sterren , op basis van de " University of California 's Museum of Paleontology ' website . Ze worden gevonden in de meeste delen van de wereld , gewoonlijk in diep water . Ophiuroids hebben meestal vijf flexibele en verschillende armen en een schijfvormig lichaam. Slangsterren bewegen snel door wriemelende hun armen . Mand sterren zijn meestal groter dan slangsterren en hebben armen die nog flexibeler zijn vertakt .
Big Zeesterren

Drie zeesterren strijden om de titel van grootste zeester . Het vet ster , of Thromidia catalai doet zijn naam als monsters met een gewicht van meer dan 13 pond. gevonden . Ze zijn roze gekleurd en leven langs diepe riffen in de Stille Oceaan . Kroon - van - doornen , of Acanthaster Planice , is helder oranje - rood en paars met gele of roze spikes . Deze prachtige monster heeft 12 tot 19 armen en kan 20 centimeter groeien in diameter. Het leeft in de Indische en Stille Oceaan en aast op koraal , een bedreiging voor de hele rif ecosysteem . Midgardia xandaros heeft de langste armen van een zeester in de wereld op meer dan 2 meter lang en kan maximaal 12 van hen hebben . Het heeft een indrukwekkende verspreiding van meer dan 4 meter. Niet veel bekend over Midgardia xandaros als het leeft diep in de oceaan . Het werd ontdekt in de Golf van Mexico in 1972
Kleinste Zeester

De paddle - driedoornige zee ster , ontdekt in 2007 door Museum Victoria wetenschappers noordoosten van Portsea , Australië , is minder dan 1/4 inch , volgens het " Museum Victoria " website . Het is genoemd naar de rand van de platen rond elke arm, die wetenschappers helpen de kleine zee ster onderdak in zeewier denken en niet worden weggevaagd door de golven . Zij kan haar sucker voeten gebruiken om zichzelf te trekken in twee stukken . Het museum is het uitvoeren van verder onderzoek op dit kleine schepsel .