Feiten over waarom moet je niet doden Bedreigde dieren

Killing bedreigde dieren zet diersoorten in gevaar voor uitsterven en heeft de potentie om milieurampen veroorzaken . In 2005 is de publicatie van hun " Waarom Save Endangered Species ?, " de US Forest Service gemeld dat de menselijke activiteit veroorzaakt de meeste hedendaagse dieren uitsterven , van de industrialisatie die habitats vernietigt om het uitroeien van soorten door middel van overmatige jacht. Time magazine gemeld op hun website in oktober 2009 dat de opwarming van de aarde veroorzaakt door de mens kunnen veroorzaken massaal uitsterven , en merkt op dat het Intergovernmental Panel on Climate Change vond een 3-5 graden temperatuurstijging wereldwijd zou 30 procent van de soorten van de aarde bedreigen. Strafrechtelijke sancties

Op grond van artikel 11 van de Endangered Species Act Amerika's , iedereen die een bedreigd dier doodt is onderworpen aan boetes en gevangenis tijd . Deze bepalingen zijn ook van toepassing op mensen die het verkeer in dierlijke producten vergaard uit het doden van bedreigde diersoorten . Stropers die bedreigde dieren te doden in Afrika geconfronteerd harde veroordeling , en in sommige landen , zoals Zuid-Afrika , militairen patrouille wildparken , klaar om dodelijk geweld te gebruiken tegen stropers .
Domino Effecten

Ecosystems handhaven van een fragiel evenwicht , met onderlinge afhankelijkheden tussen alle soorten binnen een habitat . Wanneer mensen te doden bedreigde dieren, ze verwijderen van een roofdier of prooidier dat nodig is om dit evenwicht te behouden . De US Forest Service merkt op dat terwijl het onmogelijk is om de schade te peilen uitsterven van een dier zal zijn ecosysteem veroorzaken voor het eigenlijke evenement , zorgt ervoor dat er meestal een kettingreactie dreigt het leefgebied van andere soorten. Keystone soorten planten en dieren waarvan de aanwezigheid in een ecosysteem is van vitaal belang voor het voortbestaan ​​van het systeem , en het doden van dieren binnen een keystone soorten kunnen onherroepelijk schaden of hun leefgebied te vernietigen .
Environmental Indicators

Killing bedreigde dieren kunnen schommelingen veroorzaken in de populatie van soorten die de mens van de gevaren voor het milieu te waarschuwen . In december 1990 heeft de Universiteit van Florida's IFAS Extension een rapport gepubliceerd door Frank J. Mazzotti van wilde dieren ecologie en het behoud van de afdeling van de universiteit , waarin Mazzotti noemde de daling van de Amerikaanse zeearenden als een voorbeeld , en merkt op dat deze gebeurtenis gewaarschuwd mens van DDT 's toxiciteit . Nadat DDT werd verboden in 1972 ontdekten wetenschappers dat het een potentieel dodelijke kankerverwekkende stof .
Ethische overwegingen

Veel mensen geloven dat andere soorten hebben een inherente recht op overleven en dat wilde dieren van de aarde bestaat niet voor de mensheid om lukraak te exploiteren . Zodra een bedreigd dier uitsterft , is er geen manier om het te vervangen . Terwijl het klonen van uitgestorven dieren mogelijk is , is het uiterst problematisch . Gekloonde dieren sterven vaak dagen na de termijn worden ingediend. Spaanse wetenschappers gekloonde een uitgestorven Pyrenese steenbok alleen te laten sterven kort na de geboorte . Het is ook niet altijd mogelijk om een dicht genoeg genetisch verwant van een uitgestorven dier een gekloond embryo te implanteren vinden .
Verhoogd risico op uitsterven

Killing bedreigde dieren vermindert de beschikbare paring populatie , wat leidt tot inteelt en het resulterende verlies van de soort genetische diversiteit , heeft laten uitsterven waarschijnlijker . Kleine populaties van bedreigde dieren zijn bijzonder kwetsbaar voor drastische veranderingen leefgebied en uitbraken van ziekten , die ook verhoogt hun risico op uitsterven .