Dinosaurs Dat Ate Planten & amp ; Vlees

Wetenschappers meestal classificeren een dinosaurus als een vleeseter of een planteneter uit de aard van de tanden gevonden met het monster . Als voorbeeld , de Tyrannosaurus Rex heeft scherpe , gekartelde tanden geschikt voor bijten door vlees en bot. Logischerwijs is deze bekende dinosaurus geclassificeerd als een vlees eter . De brontosaurus , een oversized planten eter met een lange hals en benen van de grootte van boomstammen , had peg als tanden geschikt voor het malen en pletten planten . Maar er is bewijs dat laat zien dat sommige dinosauriërs aten beide . Asilisaurus Kongwe

Dinosaurussen wellicht de aarde zwierven veel langer dan wetenschappers eerder dachten . De Asilisaurus Kongwe werd ontdekt in een bot bed in Tanzania , Afrika , en dateert uit het Trias . Het dier leefde meer dan tien miljoen jaar eerder dan dinosaurussen eerder ontdekt . Het eerste exemplaar werd gevonden in 2003 ; Sinds die tijd hebben wetenschappers van het Field Museum in Chicago , het Utah Museum of Natural History en andere instellingen is het bestuderen van de fossiele resten . Deze dieren worden nu beschouwd silesaurs en voorouders naar de dinosaurussen . Deze dieren worden gedacht allesetend zijn , eten zowel vlees en planten vanwege hun driehoekige tanden en een vogelachtige snavel tip op de onderkaak . Deze dieren liepen op vier poten en waren lang maar slank. Ze wogen tussen de 22 en 66 pond en gemeten zoveel als tien meter lang . Asilisaurus groeide uit tot ongeveer drie meter hoog op de heup. Wetenschappers waren in staat om deze berekeningen te maken, omdat ze in staat waren om fossielen te herstellen van 14 verschillende exemplaren in Tanzania
Heterodontosaurus : . De verschillende getande Dinosaurus

Wetenschappers geloven dat de kalkoen -en kleinbedrijf Heterodontosaurus aten zowel planten als vlees. De schedel , oorspronkelijk ontdekt in de jaren 1960 , maar niet geïdentificeerd als een dinosaurus tot 2008 , toonde giftanden aan de voorkant van de kaak en de platte , slijpen soort tanden in de rug . Dit dier kon bevatten en scheuren vlees en kauwen planten . De Heterodontosaurus leefde ongeveer 180 miljoen jaar geleden en wordt gedacht om een ​​deel van de overgangsfase in dinosaurussen zijn , wanneer sommige vleeseters geleidelijk veranderden naar planteneters . Dit dier was een lid van de ornithischian dinosaurus familie , waaruit vogels worden verondersteld te zijn geëvolueerd . Het debat is nog steeds sterk op dat punt.
Falcarius utahensis

Op specimens van deze gevederde dinosaurus werden ten zuiden van Green River , Utah gevonden . Het was erg vogelachtige in uiterlijk en leefde ongeveer 125 miljoen jaar geleden . Paleontologen geloven dat deze dieren is een van de ontbrekende schakels van toen sommige carnivoren werden overgang naar herbivoren . Falcarius had de grote snijtanden gebruikt door vleeseters verloren, maar had nog steeds vijf -inch klauwen staat tearing vlees . Het was net begonnen aan de grotere buik van de plantenetende dinosaurussen ontwikkelen. James Kirkland , een staat paleontoloog van Utah , en Thomas R. Holtz van de Universiteit van Maryland beide denken dat het dier was snel genoeg om te jagen en te vangen kleine spel . Falcarius gemeten 12 meter van neus tot staart en was drie meter hoog op de heup.