Tegens Tegen Dierproeven

Sommige mensen geloven dat dierproeven een waardevolle praktijk die heeft geholpen de menselijke geneeskunde vooraf meer snel en veilig dan het anders zou hebben . Anderen niet mee eens . Veel mensen bezwaar maken tegen dierproeven op morele gronden . Anderen het niet eens met de praktijk op basis van wetenschappelijk bewijs dat suggereert dat de fysieke en psychologische verschillen tussen mensen en dieren zijn te groot voor dierproeven te praktisch zijn . Biologische Verschillen

Ofschoon sommige dieren vergelijkbaar met de mens in sommige opzichten kunnen , dieren en mensen niet biologisch identiek . De biologische verschillen tussen mensen en dieren maken het mogelijk voor een chemische of stof zowel veilig voor dieren nog giftig voor de mens . Sigaretten te roken , X - stralen , low - level ioniserende straling , arsenicum en asbest hebben allemaal bewezen veilig tijdens dierproeven volgens zowel de Medical Research Modernisering Comite en het Global Action Network . Verschillen tussen dieren en mensen hebben ook vertraagd medische ontdekkingen , zoals ze deden met het poliovaccin . Proeven op apen leidde onderzoekers dat polio werd verspreid als een ziekte van de luchtwegen in plaats van via een digestief route te sluiten, wat leidt tot vruchteloos preventieve maatregelen en een vertraging in de ontwikkeling van de vaccinatie . De Global Action Network beweert dat het testen penicilline op konijnen vertraagd gebruik van het geneesmiddel bij de mens voor 10 jaar - . En dierproeven kon de ontwikkeling van het geneesmiddel gestopt helemaal had getest op cavia's , die sterven wanneer gegeven de drug

psychologische verschillen

Wetenschappers hebben gekeken naar de dieren bij het bestuderen van emotionele en fysieke problemen . Een voorbeeld van deze vorm van testen , wees er in het rapport Modernisering Comite Medical Research , is Henry Harlow 's maternale deprivatie experimenten . Tijdens deze experimenten , Harlow nam jonge aapjes uit de buurt van hun moeders en getogen hen in afzondering op het belang van de moeder contact in de menselijke ontwikkeling te bewijzen. Naast het feit dat wreed , kan worden gesteld dat Harlow's experimenten en anderen als het zijn nutteloos wanneer toegepast op de mens , omdat ze geen rekening houden met de familiale , sociale en culturele kwesties in het menselijk psychologische make-up. Dezelfde redenering is gebruikt om het gebruik van dierproeven weerleggen bepaalde fysieke menselijke problemen , zoals alcohol en drugsverslaving bestuderen . Hoewel deze ziekten hebben duidelijk een fysieke component , drugs en ​​alcohol testen gedaan op dieren negeert belangrijke menselijke psychologische factoren aanwezig zijn bij deze ziekten .
Morele kwesties

Animal testen is een controversieel onderwerp en een praktijk die veel mensen vinden immoreel en wreed . Veel dieren sterven als gevolg van de experimenten uitgevoerd op hen. Maar in tegenstelling tot de menselijke proefpersonen , kunnen deze dieren niet voor kiezen om toestemming te geven of te weigeren om te worden geëxperimenteerd . Sommige dieren zijn blootgesteld aan pijnlijke medische procedures en omstandigheden zonder verdoving of andere vormen van pijnbestrijding . Hoewel wetenschappers beweren dat het percentage van de dieren die pijn ervaren zonder relief klein is , kan het gemakkelijk worden gesteld dat elk onnodig lijden is te veel . In de Verenigde Staten , heeft de Animal Welfare Act niet beschermen muizen , ratten en vogels . Maar volgens de Medical Research Modernisering commissie , deze dieren meer dan de 90 procent van alle proefdieren . Terwijl de fysieke conditie van de proefdieren altijd een oorzaak van debat is geweest , de bezorgdheid over het emotionele welzijn van proefdieren wordt steeds meer als studies vinden steeds meer diersoorten die in staat van het tonen van emoties lijken op die van de mens.