Strange Science Facts for Kids

Delen vreemd wetenschap feiten met kinderen is een vrij betrouwbare manier om hun geest te stimuleren. Feiten die te vreemd om waar of te onwaarschijnlijk om waar te zijn lijkt de neiging om fascinatie maken voor een onderwerp . Leuke stukjes informatie kan een lange weg in het houden van de wetenschap relevant zijn in de geest van een kind gaan . The Dangerous Nijlpaard
Hippos agressief verdedigen hun water gat gebieden .

Afgezien van slangen en insecten , nijlpaarden doden meer mensen per jaar in Afrika dan enig ander dier . Science- facts.com , een bron en feit website , meldt dat de nijlpaarden grote slagtanden en sterke kaken zijn beide verantwoordelijk voor het dodelijke beet van het dier . De meeste nijlpaard aanslagen plaatsvinden in de buurt van kroegen waar mensen komen om te sluiten aan de territoriale dieren . De vreemdste en meest schokkende deel van deze statistiek is dat de Afrikaanse nijlpaard is geen vleesetende dieren . Het is een plant eten herbivoor .
De Rijp Leeftijd van 4.600 Jaren

De oudste levende wezen op aarde is een boom in Californië genaamd de Bristlecone Pine Tree . Boom - dating -technologie zorgt ervoor dat wetenschappers tot de leeftijd van een boom te berekenen door het tellen van de ringen op de stam , en het invoegen van een kern in het midden van de boom en vervolgens het verwijderen van het laat wetenschappers aan de ringen te bekijken zonder te hoeven bezuinigen de boom.

vrouwen gedomineerde populaties

Zeer weinig tot geen mannen bestaan ​​in bepaalde insecten , wormen en hagedis populaties. De vrouwtjes zijn in staat om eieren volledig onafhankelijk van een man leggen door middel van een proces dat bekend staat als parthenogenese . De Whiptail Lizard , een deel van de Teiidae hagedis familie , is een voorbeeld van zo'n parthenogene species . De nakomelingen zijn 100 procent genetische klonen van de moeder .