Prehistorische Insecten in de Jura periode

De Jura-periode vond plaats tussen 206 miljoen en 144 miljoen jaar geleden . Dinosaurussen waren de overheersende soorten op aarde , en veel insecten begonnen evolueren in hun moderne vorm . Aarde werd gedomineerd door coniferen - zaaddragende planten die kegels in plaats van fruit of bloemen te produceren - dus insecten die kunnen gedijen in deze bomen en struiken waren gebruikelijk . Moderne insecten begon te ontstaan ​​in deze periode . Wespen

Tijdens de Trias
, de periode vóór de Jura , insecten begon ondergaat volledige metamorfose van larve tot pop tot volwassen . Deze vormen het decor voor vele moderne insecten, waaronder wespen , te ontwikkelen . De moderne galwesp , bekend om zijn zeer kleine lichaam en eenvoudige vleugel structuur , bestond in deze tijd. Entomologen melden dat ongeveer 800 soorten bestaan ​​in Noord-Amerika . Deze wesp is bekend om zijn afwisseling van generaties , waarbij een twee - sex generatie wordt gevolgd door een aseksuele generatie .
Bees

Sociale bijen geëvolueerd tijdens de Jura-periode en gemeengoed werd tijdens het Krijt . De belangrijke rol die bijen spelen bij de bestuiving van planten geholpen angiospermen - bloeiende zaadplanten - te evolueren . De oudste honingbij dat wetenschappers hebben ontdekt gefossiliseerde bestond in het begin van het Krijt of het einde van het Jura-tijdperk . De honingbij wordt genoemd Trigona Prisca en heeft een stinger niet .
Glijschermen

Wetenschappers hebben ontdekt fossielen in China en Siberië die zijn bijnaam paragliders . Zij zijn lid van Nakridletia , een uitgestorven orde van metamorfoseren insecten zonder vleugels . Deze insecten had grote achterpoten met grijpen mechanismen . Deze parasieten waarschijnlijk leefde uitsluitend op de vleugels van pterosauriërs .
Kameelhalsvliegen

Kameelhalsvliegen bestaan ​​nog steeds en staan ​​bekend om hun langgerekte thorax , dunne vleugels en sterke monddelen . Wetenschappers hebben slechts een enkele versteende snakefly behoren tot de uitgestorven soort Styporaphidia gevonden . Dit fossiel dateert uit het begin tot het midden Jura-tijdperk en werd gevonden in China.
Nachtvlinders en verkopen Vlinders

De voorouders van de moderne motten en vlinders leefde tijdens het Jura . Mesokristensenia is een uitgestorven geslacht van mot die waarschijnlijk gemeenschappelijke was tijdens het Jura . Een team onder leiding van wetenschapper Huang klussen ontdekte de fossiele overblijfselen van deze mot in 2010 , en wetenschappers geloven dat ten minste drie soorten bestaan ​​. In tegenstelling tot de meeste moderne motten , Mesokristensenia heeft vier mediaan aderen in zijn voorvleugel .
Kevers

Een van de eerste families van kevers , Necronectinae , evolueerde in Azië en Europa tijdens de midden of late Jura- periode . Ze hadden samengestelde ogen verdeeld en woonde in het water . Zoals modern kevers , Jurassic kevers onderging metamorfose , te beginnen hun leven als larven .