Voordelen van Forensische Entomologie

Iedereen die keek naar CSI of een andere procedurele misdrijf show is gehoord over de forensische entomologie . In de kern , forensische entomologie is de studie van insecten als zij betrekking hebben op misdrijven . Deze misdaden hoeven niet te gewelddadiger worden , omdat ze typisch zijn in tv-shows ; vanwege de algemene aanwezigheid van insecten in ons dagelijks leven , kan forensische entomologie ook gebruikt worden in civiele zaken . Informatie kan worden verkregen van de aanwezigheid van deze insecten die anders misschien niet ontdekt te worden. Voordelen in Dating Crime Scenes

Hoewel sterk overdreven op shows procedurele criminaliteit , de levenscyclus van klap vliegen en kevers is regelmatig genoeg om een voordeel zijn bij het daten delict . Het doel van de forensisch patholoog , medisch onderzoeker en lijkschouwer is om erachter te komen wat bekend staat als de " postmortale interval , " en - samen met een voorliefde voor dode lichamen - insecten hebben een constante levenscyclus . Levenscyclus van de klap vliegen 's gaat van ei tot larve tot pop , die vervolgens resulteert in een volwassen vlieg . Deze insecten brengen het grootste deel van hun tijd in het larvale vorm ( en het is in dit stadium dat zij het gemakkelijkst zijn opgenomen op een lijk ) en de leeftijd van de larve kan worden beoordeeld op basis van bepaalde fysieke kenmerken . De hoeveelheid tijd die een vlieg of kever zal nemen om te gaan door de vier stappen van de levenscyclus is goed onderzocht en gedocumenteerd en maakt het veel betrouwbaarder dan andere factoren ( zoals de ontbinding van het lichaam) in de datering van de postmortale interval .

Voordelen in het ontdekken van DNA en Toxicologie

Terwijl meer substantieel bewijs schoon kan worden afgeveegd of weggegooid , insecten die gevoelig zijn voor bijten mensen ( zoals muggen ) kunnen behouden het DNA van hun laatste maaltijd in hun spijsverteringsstelsel . Dit kleine en vaak genegeerd detail kan niet alleen een mogelijke dader te koppelen aan een scène misdaad, maar het slachtoffer ook. Ontbindend lichamen missen vaak de vloeistoffen ( bloed en urine ) die nodig zijn om bepaalde postmortale tests uit te voeren . Toch zal elke insect gevonden in zijn larvale stadium op het lichaam genoeg van het vlees om voor toxicologische tests op de insecten te voeren hebben verbruikt , omdat hun zachte weefsels zou hebben opgenomen wat in het lichaam was .

Voordelen in burgerlijke zaken

in termen van civiele zaken , kan forensische entomologie worden gebruikt om verwaarlozing of misbruik vast te stellen. Bewijs van bugs binnen een huis of kantoorgebouw kan worden gepresenteerd in een rechtszaak tegen verhuurders of eigenaren van gebouwen . Falen van een verdelger om een ​​huis van ongedierte volledig ontdoen kan ook worden bewezen op deze manier . In bedrijven die grote hoeveelheden opgeslagen voedsel hebben , kunnen forensische entomologie gebruikt worden om de detailhandel of productie wanpraktijken te bewijzen in gevallen wanneer insectenplagen optreden .