Vierde -Grade Science Projects Met Rotsen

Experimenten met rotsen bij wetenschap beurzen zijn een manier voor kinderen om te leren over de geologie . Rock experimenten alles van de structuur van rotsen hoe ze oplossen in de omgeving leren . Voordat vierde klassers proberen uit te voeren experimenten met rotsen zijn een goed idee om hen te leren over de geologie . Studenten kunnen dan opnieuw wat ze weten van de klas. Spons Rock Experiment

Een wetenschap eerlijke project voor vierde klassers betreft de manier waarop rotsen vocht . In de natuurlijke omgeving leert deze studenten over het proces van erosie . Alle stenen zijn poreus , wat rotsen meer dan anderen , en dit kan in de spons rots experiment worden aangetoond. Op de wetenschap eerlijke , voordat het publiek , neem een krijtje , weeg op een veer schaal en zet het in een kopje water . Na vijf minuten weeg opnieuw de kalk aan het principe van absorptievermogen rock tonen .
Bubbling Rock Experiment

In dit experiment kinderen kunnen leren en uitdrukken hoe zure regen effecten rotsen. Het is een hulpmiddel om te laten zien hoe de mens veroorzaakte vervuiling de natuurlijke omgeving kunnen beïnvloeden . Rotsen met carbonaat gedeeltelijk te ontbinden wanneer blootgesteld aan zuur. Dit proces kan worden aangetoond met behulp van een stuk kalksteen . Leg een stukje van kalksteen in een kopje azijn en zie de kalksteen zeepbel. Sediment op de bodem van de beker die de erosie van gesteente vormen.
Floating Rocks

Iedereen weet dat de meeste rotsen zinken in water , maar sommige rotsen zweven . Dit is een nette experiment voor een science fair , omdat dit gedrag van de rotsen is onverwacht. Kinderen kunnen stukjes puimsteen of soorten vulkanisch gesteente te kopen bij hun lokale wetenschapsmuseum . Leg de steen in een glas water en zie hoe het drijft en herhaal het proces met andere gemeenschappelijke stenen te laten zien hoe ze zinken . De stenen kunnen zelfs op soortgelijke gewichten en men zal drijven , terwijl de andere niet. Weeg de stenen om deze te tonen . Het doel van het experiment is ook onthullen de verschillende dichtheden van sommige soorten stenen . Puimsteen is meer poreus en lucht wordt gevangen binnen , waardoor het minder dicht dan de typische rotsen maakt en maakt het mogelijk te zweven .
Maak een Rots

Dit experiment kan vereisen een hulp van een volwassene omdat het een brander suiker verwarmen . Kinderen kunnen zien hoe kristallen vormen in de rotsen . Giet een kopje suiker in een pan op een hete plaat en voeg warm water . Een paar druppels kleurstof zal het effect. De suiker en water mengsel kan worden geroerd . Tape een string op de zijkant van een glas en giet het mengsel in het glas . Plaats het mengsel in een pot van ijs. Kleine kristallen zal vormen .