Hoe Underground Diamonds Are Gemaakt

Diamonds , mineralen gemaakt van pure koolstof, worden gewaardeerd om hun schoonheid , hardheid en geleidbaarheid. Het proces voor het vormen van natuurlijke diamanten gebeurt ondergronds . Tegen de tijd dat een diamant wordt ontgonnen , is ca. drie miljard jaar oud . Vorming

Diamonds vormen diep onder het aardoppervlak , ten minste 100 mijl , bij extreme temperaturen en druk. De temperatuur boven de 3632 graden Celsius , en de druk op deze diepte van meer dan 50 kilobar , merkt GoldandSilverMines.com . Als een referentiepunt , de druk op zeeniveau is een bar . Honderd mijl onder het aardoppervlak , het gewicht van de bovenliggende materiaal is aanzienlijk, en de zwaartekracht van het gewicht is intens . Deze buitengewone omstandigheden het toelaten koolstofatomen te kristalliseren .
Structuur

De koolstofatomen die samen een diamant kristalliseren in een zeer specifieke manier . Covalente bindingen deelnemen de koolstofatomen samen met elk koolstofatoom delen elektronen met vier andere atomen . De resulterende cubelike structuur kan uitbreiden in alle richtingen , zodat de diamant te groeien in omvang dan de miljoenen jaren besteedt onder het aardoppervlak .
Vervoer naar het aardoppervlak

Diamanten kunnen niet worden ontgonnen in de diepten waarop zij vormen. Cilindervormige buizen van stollingsgesteenten vervoeren de edelstenen dichter bij het ​​aardoppervlak . Er zijn twee soorten van deze pijpen : kimberliet en lamproite . Beide soorten zijn eigenlijk kleine vulkanen die magma en diamanten brengen van de aardmantel naar de oppervlakte . Kimberlietaders zijn vernoemd naar Kimberley , Zuid-Afrika , de stad waar ze voor het eerst werden ontdekt . Deze buizen bevatten de meeste van onze minable diamanten . Slechts een lamproite pijp , de Argyle diamant pijp in Australië , is gevonden om diamanten bevatten .
Fun Facts

Diamanten komen in een grote verscheidenheid van kleuren , met duidelijke wordt het meest gegeerd . Stikstof veroorzaakt bij sommige diamanten een gele tint hebben , terwijl boor zorgt voor een blauwe tint . Roze diamanten blijven een mysterie voor wetenschappers , merkt gemologist Diana Jarrett . Ondanks onderzoek , heeft nog niemand ontdekt de bron van de roze tint .