Waar is Strontium Gevonden in Nature

Strontium bestaat niet in een vrije vorm in de natuur ; in plaats daarvan , vormt verbindingen met andere chemicaliën . Adair Crawford , een wetenschapper uit Schotland , ontdekt het element in 1790 . Strontium werd het 38ste element in het periodiek systeem . Eigenschappen

The New World Encyclopedia vergelijkt eigenschappen strontium 's aan die van calcium ; in feite kan strontium calcium in de botten van het lichaam te vervangen . Strontium , de vijftiende meest voorkomende element op aarde , is een zacht metaal dat sterk reageert met water . Het element komt in verschillende vormen of isotopen , waaronder vier stabiele variëteiten .
Verbindingen met Strontium

Strontium voorkomend in combinatie met andere elementen op aarde omdat het sterk reageert in aanwezigheid van andere chemicaliën . Strontium komt vooral voor in minerale vorm als celestite en strontianiet . U kunt een bron van zuivere strontium isoleren door mijnbouw celestite verkrijgen . Chemische reacties tussen strontium oxide en aluminium te produceren zuivere strontium in het laboratorium.
Gebruikt

Industrieel gebruik voor strontium bereik van de fabricage van glas om de productie van de roodachtige tinten in fakkels en vuurwerk . Strontium is ook een essentieel ingrediënt in medicijnen die botpijn te verlichten en behandeling van kanker .
Risico
Uw drinkwater kan sporen van strontium bevatten .

U kunt strontium- 90 vinden , een radioactieve vorm van strontium , alomtegenwoordig in de voeding , in de lucht en in drinkwater . Op een laag niveau , strontium lijkt geen nadelige effecten op het lichaam uit te oefenen ; echter , het Agentschap voor toxische stoffen en Ziektepreventie Registry meldt dat hogere niveaus van strontium in het lichaam genomen kan leiden tot zwakke botten en lage rode bloedcellen , of bloedarmoede .