Fossielen zoeken in Idaho

Idaho bevat late Piocene en Pleistocene fossielen - de meest recente periode van zoogdieren . Tijdens het Paleozoïcum ( 230 miljoen jaar geleden ) , Idaho was een ondiepe zee , en het Paleozoïcum fossielen ontdekt in Idaho omvatten trilobieten , crinoids , zeesterren , ammonieten en haaien . Hoewel fossiele jacht is niet zo productief als in Montana , werden verschillende kleine dinosaurussen ontdekt langs de oostelijke Idaho - Wyoming grens. De bekendste fossiele ontdekking dat de Hagerman paard - de staat fossiel van Idaho . Hagerman Fossil Beds National Monument

Beschouwd als een van de meest waardevolle fossiele bedden , vanwege de volledigheid van fossielen gevonden , de Hagerman paard steengroeve gebied was ooit een groot zoetwatermeer ( Lake Idaho ) waar de dieren bijeen voor voedsel en water . Onderzoek van fossiele bewijsmateriaal wijst het klimaat en de vegetatie zich ontwikkeld van een warme, vochtige regio om een high- woestijn plateau. Beschouwd als een nationaal park , de Hagerman Fossil Beds National Monument , met inbegrip van de Hagerman paard steengroevegebied , wordt onderhouden door de US National Park Service . Een bezoekerscentrum , een paar geïsoleerde wandelpaden en uitkijkpunten bieden de bezoekers verschillende educatieve belangen evenals cursussen , college credit programma's en personeel rondleidingen in veilige gebieden van de steengroeve .

Tegenstelling tot andere nationale parken , de Hagerman monument is een leercentrum voor paleontologische onderzoek en onderwijs . Meer dan 40.000 fossiele exemplaren zijn teruggevonden en gerestaureerd met veel tentoongesteld in musea in het hele land . Het gebied is gesloten voor het publiek als gevolg van gevaarlijke aardverschuiving voorwaarden ; Echter, deze aardverschuivingen bloot duizenden fossielen per jaar , waardoor het monument personeel drukke graven en het beschermen van nieuwe vondsten .
Clarkia Fossiele Vorming

Prehistorische Clarkia bood een soortgelijk klimaat en ecologie vergelijkbaar met de moderne Florida. In Clarkia , Idaho , 15 miljoen jaar oude fossiele bedden bevatten de resten van planten en dieren; zuurstofloze omstandigheden vertraagde afbraak , waardoor behoud van zacht weefsel een organismen " - normaal afwezig in het fossiele verslag . Deze uitgebreide collectie van compressie fossielen kunnen wetenschappers gedetailleerde studies van oude planten ( paleobotany ) en klimaten te voeren. Clarkia bevat uitzonderlijk goed bewaard gebleven exemplaren van insecten, vissen en bladeren , met inbegrip van de moerascipres en Metasequoia . De Clarkia Fossil Bowl is in de zomer geopend voor publiek graven .
Oviatt Creek Fossil Beds

Gelegen op ongeveer 50 mijl ten oosten van Moskou , Idaho , ten zuidwesten van de Elk River , de Oviatt Creek Fossiele bedden zijn gemakkelijk bereikbaar met de auto ( bij mooi weer ) . Veel fossielen zijn zichtbaar aan de oppervlakte ; Maar blootstelling aan lucht en zuurstof veroorzaken het monster gegevens verslechteren . Oviatt Creek fossielen bevatten verschillende soorten oude plantaardig materiaal , met inbegrip van bladeren , stengels , zaden en conifeer kegels - . Zelfs insecten

meer informatie , contact opnemen met de Oviatt Creek Fossil Beds door het Clearwater National Forest toezichthouder Bureau
208-476-4541 of Palouse Ranger District 208-875-1131 .
Minnetonka Cave

ten westen ligt van St. Charles is de grootste kalksteen grot in Idaho. Negentig minuten tochten voeren u door negen afzonderlijke kamers gevuld met fantastische formaties en fossielen van bewaard tropische planten en zeedieren ; echter collectie fossielen verboden in de grot . Ontwikkeld door de federale overheid in 1930 via de Works Progress Administration , werden interieur paden , trappen , paden en leuningen geïnstalleerd . De US Forest Service , als onderdeel van het Cache National Forest , beheert Minnetonka Cave.
Compressie Fossielen

Fossielen met de organische stof intact compressie fossielen genoemd . Originele celwanden behouden en zichtbaar onder een microscoop . Compressie fossielen wonen in diepe lagen van rock, ver van lucht en blootstelling zuurstof .
Fossiele Verzamelen

Vanwege hun archeologische belang , mag fossielen niet worden geïnd zonder vergunning . Voor meer informatie over fossiele jachtwetgeving in Idaho , contact opnemen met de Idaho Kamer van Koophandel.