Science Fair Project Ideeën Over Rocks

Science fair projecten over rotsen te helpen leren studenten over de mineralogie , de geologie en de verschillende fundamentele wetenschappelijke concepten . Een wetenschap eerlijke project vereist een aantal stappen . Je moet een vraag stellen , vormen een hypothese over het antwoord , test je hypothese met een experiment en noteer de resultaten . Je nodig hebt om een visuele weergave die je hypothese , experiment en de resultaten presenteert maken . Je moet ook voor te stellen een conclusie over waarom en hoe u uw resultaten ontvangen en hoe ze zich verhouden tot uw oorspronkelijke hypothese . Water Erosie Project

Demonstreer de effecten van water op kleine rotsen voor een gemakkelijke wetenschapsproject over erosie. Het project omvat verschillende soorten rots in afzonderlijke potten van water . De rotsen zitten voor 24 uur en dan zijn krachtig geschud . Het water uit elke pot wordt gefilterd om te ontdekken hoeveel sediment elke rots verloren . Voor het uitvoeren van het experiment , proberen om een met redenen omkleed voorspelling over die rotsen de meest en minst sediment zal verliezen maken . Verklaar uw resultaten met grafieken en een systematische hertelling van uw experiment .
Tanderosie Project

Ontdek de gevolgen van zure regen op verschillende soorten rotsen voor een matig gecompliceerd erosie wetenschappelijk project . Het project vereist twee monsters van elk soort gesteente . Een monster zit in een pot van water en de tweede zit in een pot van azijn . Veronderstellen de effecten van elke vloeistof en de raming die rotsen de meest sediment zal verliezen .

De stenen blijven in vloeibare voor ten minste 24 uur en vervolgens elke pot wordt geschud . Het water uit elke pot wordt gefiltreerd en het sediment gemeten . Toon uw resultaten met tabellen en grafieken die de effecten van elke vloeistof op elk soort gesteente uit te leggen . Detail elke stap in uw experiment en uit te leggen hoe de resultaten betrekking hebben op uw hypothese over hoe water en zuur beïnvloeden verschillende rotsen .
Vochtvasthoudende Project

Controleer de poreus en vochthoudende eigenschappen van verschillende rotsen voor een ingewikkelde wetenschap eerlijke project . Het experiment gebruikt verschillende gesteenten van ongeveer dezelfde grootte . Weeg de rotsen en leg ze in een pot met een kopje water . Markeer waterlijn elke pot 's . Na 6 uur , controleer dan de waterleidingen om te zien welke het meest gedaald . Verwijder elke rots uit het water , veegde met een handdoek en woog weer om te controleren hoeveel water het item behouden .

Het project vereist een hypothese over die rots de meest water en een tweede hypothese zal absorberen over die rots zal behouden meest water . Gebruik tabellen en grafieken te helpen verklaren uw hypotheses , experimenten en resultaten. Detail waarom bepaalde rotsen deed of niet opnemen of vasthouden water .