Voor Wat zijn Index Fossielen Gebruikt

? Fossielen zijn de overblijfselen van prehistorische planten en dieren die zijn ingebed in de rock . Deze fossielen bieden wetenschappers met informatie over elke laag van de rots waar de fossielen werden gevonden . Deze informatie omvat de leeftijd van het gesteente of aanwijzingen naar de omgeving van dat ogenblik het gesteente gevormd . Geologen en paleontologen gebruiken index fossielen gesteenten vergelijken van verschillende locaties en de geschiedenis van het leven en de aarde leren . Index fossielen kan ook het type , sleutel , gids, zonaal, diagnostische of karakteristieke fossielen worden genoemd . Informatie

Index fossielen kunnen wetenschappers met specifieke informatie te verstrekken . Als een fossiel leefde slechts gedurende een bepaalde periode in de geschiedenis of in bepaalde omgevingen , kan de wetenschapper datum of karakteriseren wanneer het gesteente werd gevormd . Index fossielen kan helpen bepalen of soorten rots die op verschillende locaties identiek lijken zijn delen van hetzelfde gesteente laag of gevormd tijdens verschillende perioden .
Fysieke eigenschappen

Index fossielen die in een relatief korte tijd leven , zijn uitgestorven of een duidelijke evolutie lijn worden gebruikt voor het maken van een tijdindicator voor een rotslaag . Als het evolutionaire proces goed gedocumenteerd , kan de periode worden nog nader bepaald .
Geographic Kenmerken

Index fossielen die in meer dan een locatie geleefd kunnen wetenschappers helpen om verbindingen tussen gesteentelagen gevonden op verschillende locaties te maken. De fossielen zijn het best als ze worden gefossiliseerd in veel verschillende soorten gesteente ; ze zijn meestal soorten zwemmen of drijvende mariene levensvormen .
Ontdekking van Index Fossielen

William Smith , een geoloog uit Groot-Brittannië actief in de vroege jaren 1800 , was het eerste persoon die index fossielen te ontdekken . Hij realiseerde zich dat de rots laag identificatie was niet zo betrouwbaar als gemaakt van type gesteente . Het bestuderen van de fossielen , ontdekte hij dat hij zag dezelfde fossielen in dezelfde volgorde als in grote geografische gebieden . Zijn ontdekkingen bekend geworden als het principe van de fauna en florale successie .
Gebruikt

Wetenschappers kunnen principe Smith's gebruiken om een opeenvolging van gebeurtenissen in gesteentelagen detecteren. Fossielen kunnen een relatief nauwkeurige weergave van de rotsformatie te bieden . Voor een exacte leeftijd van een rots , maar een meer geavanceerde manier van daten zoals radiometrische datering , waar rotsen worden onderzocht op de exacte snelheid van radioactief verval , moet worden gebruikt .