Wat zijn de ultraperifere Planeten

? Een planeet is een grote, stevige , niet lichtgevend , hemellichaam in een baan rond een ster . Planeten bestaan ​​uit rock, metal , gas en andere stoffen . Ze onderscheiden zich van meteoren , kometen en soortgelijke ruimte objecten door hun samenstelling , grootte , baan en andere factoren . Onze planeet , Aarde , is ongeveer 93 miljoen mijl afstand van de ster het draait om de zon. De Jovian planeten , Pluto en exosolar planeten zijn de buitenste planeten van zowel de Aarde en zon. Jupiter Planeten

De vier Jovian planeten zijn in de gelijkenis van Jupiter - ook wel Jupiter , dus Jupiter . Jupiter, Saturnus , Uranus en Neptunus zijn vergelijkbaar in massa , samenstelling en andere criteria. De Jovian planeten zijn allemaal groter en minder dicht dan de aarde , draait sneller dan de aarde , en zijn voornamelijk uit gasvormige stoffen - voornamelijk waterstof
Jupiter

Vernoemd . de belangrijkste Romeinse god , de planeet Jupiter is de grootste planeet in het zonnestelsel . Het is 1316 keer groter dan de aarde en is de vijfde planeet vanaf de zon. Oppervlak Jupiter voorzien gassen zoals waterstof , ammoniak , methaan , stikstof , helium en zwavel , en heeft geen vaste gesteente . Naast de grootte , wordt gekenmerkt door de veelkleurige , gelaagde uiterlijk van het oppervlak en een grote rode vlek . Jupiter is ongeveer 483.600.000 mijl van de zon , 393.300.000 mijl van de aarde .
Saturn

Saturnus is de zesde planeet van de zon en werd vernoemd naar de Romeinse god van de landbouw . Saturnus gasvormige oppervlak is gevarieerd met geel - gouden kleuringen . Het meest onderscheidende kenmerk is een groep van ringen rondom de planeet, 330 meter dik en 167.700 mijl in diameter. Saturnus is ongeveer 886 miljoen mijl afstand van de zon en 793.000.000 mijl van de aarde .
Uranus

Uranus werd vernoemd naar de Griekse god van de hemel en is de zevende planeet vanaf de zon. Aanvankelijk Uranus werd gedacht aan een komeet zijn wanneer ontdekt in 1781 . Het is 15 keer groter dan de aarde , licht elliptisch van vorm , en is groenig van kleur. Uranus is 1780000000 mijl van de zon , 1687000000 mijl van de aarde .
Neptune

Neptunus is de achtste planeet vanaf de zon en is vernoemd naar de Romeinse god van de de zeeën . De planeet is 17 keer groter dan de aarde en is een levendige blauwe kleur . Het is 2,8 miljard mijl van de zon , 2707000000 mijl van de aarde
Pluto

Pluto - . Vernoemd naar de Griekse onderwereld god - werd ontdekt in 1930 , en werd geclassificeerd als planeet kort daarna. Echter , in 2006 , Pluto werd officieel geclassificeerd als een plutoid , Kuipergordel object of , voor gemeenschappelijk gebruik, een " dwergplaneet " door de Internationale Astronomische Unie . Pluto is 3670000000 mijl van de zon , 3577000000 mijl van de aarde .
Exoplaneten

Exoplaneten , ook wel exoplaneten , planeten buiten ons zonnestelsel . Vanaf 2011 hebben wetenschappers meer dan 400 exoplaneten geïdentificeerd. Deze omvatten 51 Pegasi b , die in 1995 was de eerste exoplaneet ontdekt . Het draait rond een ster op ongeveer 50 lichtjaar van de Aarde . Het is ten minste de helft van de grootte van Jupiter en heeft een oppervlaktetemperatuur van ongeveer 1800 graden Fahrenheit .