Welke andere objecten zijn in de Draco de Draak Constellation

? Draco de Draak is een uitgebreide , circumpolair noordelijke sterrenbeeld tussen de Grote en Kleine Dippers . Draco is genoemd naar de Griekse mythologische draak die werd gedraaid rond de noordpool als Athena wierp hem in de lucht . Andere culturen hebben -dragon -gerelateerde verhalen van ontstaan ​​van deze constellatie , terwijl Job 26:13 credits " zijn hand " als deel van de " scheef slang . " Deze enorme constellatie heeft duizenden objecten binnen haar grenzen en de derde dimensie in de diepe ruimte . Single Sterren
Eeuwen geleden , voordat de aardas gekanteld , Thuban was de Poolster .

Meer dan 76 opvallend heldere sterren zijn geïdentificeerd in Draco , met Eltanin zijnde de helderste . De helderste ster van een constellatie wordt genoemd de " alpha " ster ; In deze constellatie de Alpha Draconis titel werd gegeven Thuban . Op een aflopende lijst van grootte , Thuban tarieven vrij laag in vergelijking met zijn metgezellen , maar het lijkt helderder vanwege haar positie in een sfeervolle boog die een breking waardoor het dichterbij en dus helderder lijken veroorzaakt. Thuban was de Poolster tot rond 2700 voor Christus , voordat de aardas verschoof , positionering Polaris in deze belangrijke locatie . Als de Aarde blijft " wobble , " Thuban zal naar verwachting opnieuw te winnen zijn positie als de Poolster in het jaar 21.000 .
Binary en Variable Stars
Variabele sterren hebben tijden waar ze lijken helderder vanwege uitbarstingen van brandende gassen .

Naast enkele sterren , Draco heeft tientallen binaire sterren die een afzonderlijk paar sterren zijn . Wanneer het zich precies goed , kan het licht van de uitgezonden door een paar veroorzaken de sterren om heel helder weergegeven , terwijl sterren in andere paren het licht van haar partner kan overschaduwen . Sommige paren en enkele sterren zijn veranderlijke sterren die in strijd zijn helderheid hebben . Deze variabiliteit van helderheid optreedt bij het ​​begin en einde van het leven van de ster en omvat nova en supernova's . De meeste sterren kan worden gezien door een verrekijker of het blote oog wanneer de omstandigheden gunstig zijn .
Planetary
Systems

Door het versturen van telescopen diep in de ruimte , hebben wetenschappers planetaire gelegen systemen in het sterrenbeeld Draco . Vanaf mei 2011 zijn 10 systemen gelokaliseerd , elk met een baan om de planeet . Het merendeel van de sterren zijn koeler dan de zon van de aarde , maar Kepler - 10 en HD 109246 zijn zonachtige sterren . HAT - P - 7 blijkt gelijk in de temperatuur van de zon , en het verst weg bij 1040 lichtjaar . Het dichtstbijzijnde planetenstelsel is Iota Draconis , slechts 100 lichtjaar van de Aarde .
Deep Space Objects
Een van missiedoelen space shuttle Endeavor was om Draco's quasar bestuderen.

Draco is inclusief een 3 -D verlenging via de Melkweg tot het einde van de ruimte aan een breed scala van diepe ruimte objecten zoals sterrenstelsels , nevels , planetaire nevel en quasars omvatten . Veel mensen hebben foto's van diepe ruimte objecten Draco's , waaronder Californische piloot Glen Youman , die een uitgebreid archief van beelden handhaaft Astrophotos.net genomen . Met ingang van april 2011 , heeft Youman veroverde 35 van Draco's sterrenstelsels van verschillende eigenschappen , waaronder drie die 283 miljoen lichtjaar afstand . Onder zijn collectie , zijn er twee sets van " galaxy paren , " waarvan er een wisselwerking sterrenstelsels.
Missing Messier Object
Voorbeeld van een " edge -on" galaxy dat verschijnt helderder dan M102 .

Franse astronoom Charles Messier vond oorspronkelijk een van Draco's sterrenstelsels , die hij in de Messier catalogus als M102 opgemerkt . Zoals anderen probeerden Messier 110 voorwerpen te vinden , werd M102 gedacht om daadwerkelijk M101 , met Messier onrechte vermeldenswaard het twee keer . Deze fout leiden tot een "ontbrekende object . " De verwarring was waarschijnlijk te wijten aan deze galaxy zijn zwakke en edge - on , verschijnen meer als een uitpuilende lijn . M102 wordt een lensvormige stelsel omdat het geen armen naar buiten spiraalsgewijs van de centrale bult. De melkweg is geclassificeerd als NGC 5866 van Johann Dreyer " New General Catalogue ", gepubliceerd in 1888 . Eye Nebula
Cat's
Nevel van het Oog van de Kat gezien door de Hubble telescoop .

de Katteoognevel werd ontdekt door William Herschel in 1786 . gecatalogiseerd als NGC 6543 , is de Katteoognevel is gelegen in de richting van het Noorden ecliptica Pole , ongeveer 3000 lichtjaar van de Aarde . Het Goddard Space Flight Center merkt dit complex nevel is een 1000 - jaar - oude " visual ' fossiele vondsten ' van de dynamiek 'van een stervende ster . Foto's van de Hubble telescoop suggereren het was ooit een dubbel - ster systeem, dat verschillende " krulletje " functies en heldere bogen verklaart nabij de buitenrand van het gas lobben .