De verschillen tussen de sterrenbeelden & Asterismen

Blik in de zomer nachtelijke hemel , en daar zijn ze : de Grote Beer , de gordel van Orion , het grote plein van Pegasus . Sterrenbeelden ? Nee Deze bekende asterisms zijn de meest herkenbare delen van grotere constellaties , met enkele asterisms lenen van meer dan een sterrenbeeld . Het verschil tussen de twee is meer een kwestie van perspectief dan een wetenschappelijke classificatie , hoewel de Internationale Astronomische Unie de hemelbol is in kaart gebracht in 88 aaneengesloten constellatie gebieden . Space Mapping

Als moderne optiek werd steeds beschikbaar en hemelse ontdekking bloeide in de vroege 20e eeuw , werd het noodzakelijk voor stergazers om een ​​kaart van de nachtelijke hemel , die zij zouden kunnen verwijzen wanneer het leiden van anderen te hebben hun ontdekking . In reactie daarop heeft de Internationale Astronomische Unie uitgehouwen de nachtelijke hemel in 88 constellatie gebieden , de meeste met hun oorspronkelijke Griekse nomenclatuur , die een kaart van de visuele ruimte te vormen . Asterims , aan de andere kant , zijn herkenbare patronen die soms deze grenzen overschrijden .
Indeling

Net als een astronoom , Eugène Delporte , wordt wijd gecrediteerd het ontwikkelen van de kaart van de 88 sterrenbeelden gebruikt in de moderne astronomie , is een Grieks -instructeur , Claudius Ptolemaeus , gecrediteerd met het categoriseren van 48 van de sterrenbeelden nu erkend door de Internationale Astronomische Unie . Asterismen zijn herkenbare patronen die nauwer aansluiten bij beschrijvingen van Ptolemaeus ' dan de moderne kaart .
Common Asterisms

tegenstelling
tot populaire referenties , veel patronen zichtbaar in de nacht hemel zijn niet sterrenbeelden helemaal . Zelfs degenen die wortels in oude astronomie hebben zijn asterisms , in plaats van sterrenbeelden . Orion 's Belt , bijvoorbeeld , is eigenlijk een asterisme in het sterrenbeeld Orion . De Grote Beer , misschien wel de meest herkenbare ster patroon in het noordelijk halfrond , is ook een asterisme , bestaande uit de helderste sterren in de Ursa Major ( Grote Beer ) constellatie .
Interpretatie

In veel opzichten is er weinig of geen verschil tussen een constellatie en asterisme . De meeste oude culturen hadden een methode en nomenclatuur voor opgenomen sterrenkijken . Bewijs uit oude Chinese , Babylonische , Egyptische en Griekse samenlevingen suggereert dat wetenschappers in deze samenlevingen opgenomen patronen in de nachtelijke hemel . Sommige zelfs opgenomen verre ster clusters die als lichte wolken met het blote oog. Onder moderne indeling , zouden al deze patronen worden beschouwd asterisms .