Hoe wordt een Pulsar Gevormd

? Volgens NASA's Goddard Spaceflight Center, een pulsar , kort voor " pulserende ster , " is een roterende neutronenster - de dichte overblijfsel van een zware ster . Pulsars kunnen zo veel massa als onze zon , maar zijn veel kleiner dan de Aarde . Creatie

Een pulsar vormt zich na een gigantische ster zonder brandstof en ontploft in een supernova . Overgebleven massa contracten en wordt samengeperst in een veel dichtere vorm . Het draait sneller dan toen het nog een ster omdat van behoud van impulsmoment ; Dit is vergelijkbaar met hoe een kunstschaatsster sneller draait als ze trekt haar armen dichter bij haar lichaam.
Discovery

Pulsars werden ontdekt in 1967 door de Universiteit van Cambridge afgestudeerde student Jocelyn Bell Burnell . Signalen van de pulsar werd aanvankelijk gedacht dat het bewijs van buitenaardse intelligentie vanwege hun regelmaat en volgens Bell Burnell , riep ze haar ontdekking " LGM , " of " Little Green Men " totdat de bron van het signaal werd bepaald op natuurlijke wijze voorkomen .
Eigenschappen

signalen Een pulsar komen uit zijn intense magnetische veld , die ervoor zorgt dat het uitzenden elektromagnetische straling van de noord-en zuid magnetische polen . Als de pulsar draait op een zodanige wijze dat de polen geconfronteerd aarde , dan zien we de rotatie veel als een schip op zee doet een vuurtoren : knipperen aan en uit
Fate
.

Naast hun rotatie , pulsars zijn exact hetzelfde als neutronsterren en na verloop van tijd zal deze rotatie vertragen en uiteindelijk te staken . Wanneer dit gebeurt , een pulsar wordt dan een meer algemene , niet-roterende , neutronenster .
Grappig feitje

Misschien wel de meest bekende pulsar is het een binnen de Krabnevel . Volgens NASA , werd tijdens de beroemde supernova gezien op aarde in het jaar 1054 opgericht en draait ongeveer 30 keer per seconde .