Bedreigde planten Wereldwijd

uitsterven is niet alleen een probleem met dieren , maar ook met planten . Zoals het geval is met dieren , zijn bepaalde soorten planten beland op de lijsten bedreigde soorten , voor een deel als gevolg van opwarming van de aarde , en ook als gevolg van menselijke activiteiten zoals land development . De Webecoist website citeert de Encyclopedie van de Aarde als te zeggen dat er meer dan 8000 soorten planten staan ​​op de lijst van bedreigde diersoorten vanaf 2011 . Volgens de website , kan het verlies van deze planten mensen gewond op de lange termijn omdat de wetenschappers nooit zullen weten wat geneesmiddelen waarderen de planten zou kunnen hebben gehad . Venus Flytraps

Een Venus Flytrap woont in slechte bodemkwaliteit . Zij beroept zich op insecten voor de voedingsstoffen , volgens Botany.org . Het heeft korte stijve bladeren , genaamd haren trigger, die open te stellen wanneer een object raakt de zeer gevoelige haartjes . Wanneer ze zin een insect op hen, het veroorzaakt een reactie die hen in staat stelt te vangen de insecten binnen en eet het .

Venus vliegenvallen bewonen drassige gebieden Noord-en Zuid- Carolina . Ze zijn op ' de lijst omdat mensen ' de bedreigde soorten fascinatie met de planten heeft geleid tot de grootschalige verzameling van hen
Snowdonia Hawkweeds : . De zeldzaamste planten

De Snowdonia hawkweed is altijd een zeldzame soort plant . Volgens de website van Museum van Wales , John Griffith ontdekte de fabriek in de jaren 1880 . De website registers slechts zeven sites te vinden , allemaal in Snowdonia , Wales . In feite, tot 2002 botanici dacht de plant was uitgestorven . Dat jaar , een ontdekkingsreiziger vond een fabriek in CWIN Idwal . Wetenschappers verwijderd twee seedheads uit de plant en gebruikte het om de soort te propageren bij de Nationale Botanische Tuinen van Wales.
Honkbal Planten

Deze koepelvormige planten bijna uitgestorven nu volgens de Webecoist website , vanwege de vernietiging van zijn habitat in het wild naast de praktijk van stropen . Het is van Zuid-Afrikaanse afkomst . The Desert Tropicals website zegt dat het kan vorst verdragen tegen temperaturen zo laag als 28 graden Fahrenheit . Het is een tuinieren favoriet , en daarin ligt een van de redenen voor haar verdwijning . Volgens Webecoist , hebben mensen een hogere waarde op het hebben van de plant in hun achtertuin dan op het behoud van de plaats van de fabriek in het natuurlijke ecosysteem geplaatst .
Groene Pitchers

de groene waterkruik , een vleesetende plant , bewoont het zuiden van de Verenigde Staten in plaatsen zoals Georgia en South Carolina . Net als zijn Venus Flytrap neef , het voedt zich met insecten . De Webecoist website wijst op ontwikkeling te landen als de reden voor de bedreiging . De site staat ook dat , tenzij wetgevers beginnen om wetten te beschermen passeren , zou de hele soort verdwijnt .
Rafflesias

Een Rafflesia is een parasitaire plant die groeit in Aziatische regenwouden . Het is 's werelds grootste bloem . Volgens het WWF Global website , het kan groeien tot 106 cm in diameter en een gewicht tot 10 kg . Een van de bekende eigenschappen is de geur . De slechte geur heeft verdiend de bijnamen " lijkbloem " en " vlees bloem. " Activiteiten zoals land clearing , houtkap en ethnocollection maakt het kwetsbaar voor uitsterven , zegt WWF Global .