Hoe hebben we ontdekken dat de maan trekt de Tide

? Als een van de meest consistente krachten op aarde , zijn getijden van de oceaan gecontroleerd door de zwaartekracht . In feite , de gravitatie trekkracht tussen de aarde , zon en maan zijn verantwoordelijk voor het genereren getijden , de maan die de grootste invloed . De ontdekking van de maan kracht over de getijden van de oceaan kwam hand in hand met de ontdekking van de wet van de zwaartekracht . Sir Isaac Newton dat deze ontdekking in 1687 . Wetenschap en de Renaissance

De Renaissance bracht een wedergeboorte van de kunst muziek en cultuur , maar ook een honger naar wetenschap en wetenschappelijke kennis . In 1603 , Koningin Elizabeth is overleden , dat de Elizabethaanse periode afgesloten ; maar de wetenschappen bleef bloeien . Newton werd beschouwd als een van de belangrijkste wetenschappers van de 17e eeuw en was de eerste wetenschapper te worden geridderd in 1705 . Zijn ontdekking met betrekking tot de wet van de zwaartekracht verklaren de krachten van aantrekking op Aarde . Later ging hij verder om te ontdekken hoe de zwaartekracht van de aarde, de maan en de zon trekken de getijden van de oceanen .
Sir Isaac Newton

Newton was een Engels wiskundige , wetenschapper en natuurkundige die 1642-1727 leefde . Zijn grootste ontdekkingen onder het begrip van zwaartekracht , licht optica en beweging . In 1670 , de zwarte pest tierde welig in Cambridge , waardoor Newton te vluchten naar het platteland . Terwijl in het land , Newton kwam met het concept van de universele zwaartekracht . Hij merkte op dat de zwaartekracht is de kracht die de zon , de aarde en de maan blijft in een baan om elkaar heen . Met deze ontdekking kwam de doorbraak die de zwaartekracht van de maan trekt ook de getijden .
Tide Basics

Newton was de eerste wetenschapper uit te leggen dat de moon is grotendeels verantwoordelijk voor de getijden in de oceanen op aarde . De zon is ook verantwoordelijk voor de getijden . De maan , hoewel 27 miljoen maal kleiner dan de zon , dichter bij de aarde , en daarom een ​​grotere zwaartekracht genereren , maken getijden sterker dan de zon. Omdat de maan draait om de aarde ontstaat er een zwaartekracht die het water trekt . Het water aan de kant van de planeet de maan het dichtst beginnen te puilen . Tegelijkertijd de rotatie van de planeet ontstaat een verdikking aan de andere zijde . Deze uitstulpingen reizen rond de wereld , het creëren van twee getijden per dag .
Springtij en doodtij

Newton was ook de eerste wetenschapper die de hoofdsom van springtij ontdekken en doodtij . Springtij zijn de grootste getijden in de oceaan , twee keer per maand optreden . Deze getijden optreden wanneer de zon en de maan uitlijnen , het creëren van de grootste aantrekkingskracht op de oceanen . Omgekeerd doodtij plaatsvinden ongeveer halverwege de maand . Doodtij zijn allebei klein en zwak en optreden wanneer de ernst van de zon en de maan te trekken op de aarde in een rechte hoek .