Zeldzame Feiten van de Sea Star

Een heleboel mensen zouden noemen zeester , maar de wetenschap is het instellen van de soort record straight . Mariene biologen hebben de vertrouwde dieren zeesterren hernoemd en benadrukte dat ze stekelhuidigen , een soort die weinig deelt gemeen met vis . Er zijn ongeveer 2000 soorten zeesterren en geen van hen hebben hersenen , ogen , hart of bloed. Ondanks deze tekorten , zeesterren zijn onverzadigbare roofdieren die efficiënt en agressief jagen hun prooi . Perfecte Predators

Zeesterren eten machines die zijn opgeslokt hele populaties van zeedieren . Long Island Sound oesters verdwenen tijdens de vroege jaren 1960 na enkele jaren van zee - ster feesten . Zeesterren grijpen beide zijden van oesters met de zuignappen op hun armen en wrikken de dieren geopend . De sterren duwen hun maag uit hun lichaam door middel van een kleine , centrale opening en steek deze in de schaal van hun slachtoffer , waar ze beginnen het verteren van het dier . Zee sterren eindigen hun maaltijden door zuigen hun prooi en deze aan een tweede , interne maag .
A New Sea Star Species

Een onderzoeksteam samen met de Nationale Science Foundation Tree of Life Project hebben ontdekt dat xylopax , een kleine, witte schijfvormige dier over de grootte van een kwart , is een zee ster die zijn stralen verloren door een proces van natuurlijke selectie . Zoals zeesterren rijpen , hun stralen groeien van hun centra . Xylopax hield een ronde , juveniele vorm voor hun overleving te verbeteren . Zonder armen , zijn ze beter in staat om glibberen in stukjes hout uit scheepswrakken bezaaid langs de oceaanbodem waar ze zich voeden met microben en verstoppen voor roofdieren .
Sea Stars Kroon - van - doorn

Kroon - van - doorn zeesterren werden genoemd voor de korte, scherpe roofdier -proof pieken die hun lichaam bedekken . De soort reizen in verpakkingen , de vestiging in riffen en het voeden van de live adult koraal . Een kroon - van - doornen zeester kan ongeveer 65 vierkante meter koraal per jaar te vernietigen. Kustgemeenschappen hebben geprobeerd om koraalriffen te beschermen door het uitroeien van de zeesterren . Oorspronkelijk , duikers werkte zich een weg door het koraal steken en snijden het roofdier . Echter , net als andere zeesterren , kroon - van - doornen kan nieuwe organen te regenereren van een enkele arm , en snijden de zee sterren alleen verhoogden hun nummers.
Sea Star Slime

Het kussen zee ster , een gezwollen , vijf -armige ster gevonden langs de noordelijke Pacifische kust , is een van de vele soorten die een golf van dik slijm los om zichzelf te beschermen . Het slijm maakt het niet alleen moeilijk om het dier te vangen ; het heeft een slechte smaak die roofdieren op zoek naar voer ontmoedigt . Stekelige zeesterren die leven voor de kust van Schotland genereren een laag slijm om zich te beschermen tegen bacteriën en andere irriterende stoffen . Wetenschappers geloven stekelige zee ster slijm kan leiden tot behandelingen van astma , artritis en jicht bij de mens .