Organismen die leven op of onder de Ocean Bottom

De oceaanbodem werd aanvankelijk onbewoonbaar geacht vanwege extreme druk en gebrek aan zonlicht . Bij nader onderzoek echter , ontdekten wetenschappers ecosystemen gebouwd rond hydrothermale bronnen . Hydrothermale bronnen optreden bij diepe oceaan kloven waar nieuwe korst forms.The mengsel van waterstofsulfide bevattende deeltjes die vrijkomen uit de ventilatieopeningen produceert voldoende energie om het leven. Opmerkelijk organismen bewonen de oceaanbodem bij opgenomen diepte van 5.000 voet en temperaturen tot 380 graden C.
Protisten

de oceaan diepste punt , hebben wetenschappers een soort eencellige protisten dat hun creëren ontdekt eigen schelpen genaamd foraminiferen . De leden van de protisten koninkrijk eukaryoten , die worden gekenmerkt door een membraan rond de kern van de cellen . De foraminiferen zijn daarom niet geclassificeerd als schimmels , bacteriën , planten of dieren . Foraminiferen kan overleven tegen de geschatte diepte zo laag als 36 , 201 meter onder de zeespiegel en bestaan ​​al miljoenen jaren , volgens National Geographic .
Bacteriën

De bacteriën die leven in en onder hydrothermale bronnen op de oceaanbodem staan ​​bekend als chemolithoautotrophs . Ze ontlenen energie uit de chemische reacties veroorzaakt wanneer - sulfidehoudende vent materiaal wordt uitgespuwd in de oceaan water . De bacteriën oxideren waterstofsulfide- energie in een proces vergelijkbaar met fotosynthese . Deze organismen zijn op de bodem van de voedselketen dat de hydrothermale ecosysteem ondersteunt .
Schimmels

Schimmels bekend is dat er binnen diepzeesedimenten op de oceaanbodem . Grote deeltjes , zoals drift hout en rottend plantaardig materiaal , periodiek drijft van de oceaan kust in de diepe oceaan . Fungus zinkt langzaam naar de oceaan bodem en past zich aan extreme druk , volgens het National Institute of Oceanography . Verschillende soorten aspergillus , Penicillium lagena en Rhodotorula mucilaginosa algemeen bewonen de oceaanbodem . Deze organismen ontleden dode organismen en houden de bodem van de oceaan schoon.
Dieren